OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En arbetsplats med värderingar i fokus!
Vad blir det om en verksamhet med stort samhällsengagemang korsas med en verksamhet som har fokus på kunders behov? Jo, då blir det en Sparbank! I västra Värmland finner du vår sparbank. En bank med hjärta som brinner för bygden och för de som lever och verkar här.
Westra Wermlands Sparbank har sju bankkontor med 125 medarbetare, vilka har ett stort kundfokus.
Vi erbjuder dig:
Hos oss får du förutom en fin arbetsmiljö i nyrenoverade lokaler med fantastiska kollegor, en trygg arbetsgivare med stort fokus på personalnöjdhet och personlig utveckling!
Du får ett stimulerande arbete med korta beslutsvägar.
Månadslön efter överenskommelse och fina anställningsförmåner enligt vår personalpolicy.
Om tjänsten
Vi söker en kollega till kundtjänst i Åmotfors, för att täcka upp vid lång- och korttidsfrånvaro under perioden. Det kan också bli aktuellt att hjälpa till på andra kontor vid behov.
I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du hantera inkommande ärenden på kontoret, via telefon, mail och chatt. Du vägleder kunder, främst privatpersoner, i olika frågor inom bank och tidigare servicevana väger tungt. Tjänsten är en visstidsanställning, med möjlighet att övergå i en tillsvidaretjänst i banken.
Om dig
Vi tillhandahåller relevant utbildning för tjänsten, men ser gärna att du har ekonomisk bakgrund genom utbildning och/eller yrkeserfarenhet. Swedseclicens är inget krav, men meriterande.
Du får goda möjligheter att lära dig kundtjänstyrket både på Åmotforskontoret, men även de andra kringliggande kontoren, så en flexibel och nyfiken person kommer att stortrivas i den här rollen. Körkort och tillgång till bil är ett krav.
Vi tror att en positiv inställning till arbetsuppgiften, kunder och kollegor också är det som bygger den positiva arbetskultur vi eftersträvar. Ett ständigt pågående jobb som borgar för gott medarbetarskap. Oavsett vad det står på visitkortet finns vi till hands för varandra när det behövs och vi delar gärna med oss av våra kunskaper.
Om oss
Våra värderingar; Närhet, Omtanke, Framåtanda och Kompetens är centrala för oss. De grundar sig i 167 års erfarenhet av att finnas till för våra kunder och i sann "Sparbanksanda" ge tillbaka till bygden vi verkar i. Vi vill att vår personal delar dessa värderingar för att kunna omsätta våra värdeord i handling. Varje dag. Till så väl kunder som kollegor.
Västra Värmland är den viktigaste platsen för oss och som bank jobbar vi för en stark lokal närvaro med tillgång till både fysiska och digitala möten.
Skicka gärna din ansökan omgående, då intervjuer sker löpande.
UC kontroll, personlighetstest och utdrag ur belastningsregistret görs innan anställning.
Frågor om tjänsten besvaras av:
Hanna Nyqvist, 073-055 19 67 eller
Marie Woronin, 070-598 48 89
Välkommen med din ansökan, personligt brev och CV senast 19 februari 2023.