OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och forma morgondagens Stockholm och göra skillnad? Drivs du av att ge bästa möjliga service och trivs i en miljö med högt tempo? Då kan denna tjänst vara något för dig.
Om oss
Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden. Vi erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag med öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär. Hos oss kan ditt arbete hjälpa till att förenkla boendesituationen för människor som behöver stöd och omsorg. Micasa Fastigheter har ett modernt kontor på https://www.google.com/maps/place/Nordkapsgatan+3,+164+36+Kista/data=!4m2!3m1!1s0x465f9eefeb912799:0x70715cd0778589b?sa=X&ved=2ahUKEwjArovugtHxAhVjsYsKHXfPAG0Q8gEwAHoECAcQAQ.
Arbetsuppgifter
I rollen som kundtjänstmedarbetare ansvarar du tillsammans med fyra kollegor för att ta emot ärenden och vidareförmedla dessa för åtgärd internt eller till våra upphandlade entreprenörer. Du har kontakter med kunder och leverantörer framförallt via telefon men också mail. Micasas kundtjänst vill vi ska uppfattas som en serviceinriktad och effektiv organisation som skapar goda relationer till våra hyresgäster och entreprenörer. Tjänsten är ett vikariat med start omgående och pågår till och med juni 2023.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att:
- ta emot ärenden via telefon och mail för att sedan hänvisa vidare till rätt person inom organisationen
- följa upp ärenden och återkoppla till våra hyresgäster
- beställa åtgärder
- beställa tillval
- fakturahantering
- göra avrop från ramavtal.
Rollen innebär mycket kontakt med förvaltare, teknisk förvaltare, bostadsförvaltare och driftsamordnare gällande ärenden i fastigheterna.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har
- avklarad gymnasieutbildning
- erfarenhet från kundtjänst med telefonkontakt och mail
- erfarenhet av ärendehanteringssystem
- goda datorkunskaper
- goda kunskaper i svenska både i tal och i skrift
Det är meriterande
- med erfarenhet från arbete på kundtjänst hos ett fastighetsbolag
- med erfarenhet av Fast2
- om du talar andra språk än svenska och engelska.
Personliga egenskaper
Eftersom rollen inom kundtjänst är en viktig länk mellan oss och våra hyresgäster söker vi dig som är engagerad och har en förmåga att inge förtroende. Du är van vid att arbeta i ett högt tempo samtidigt som du kan arbeta effektivt och noggrant tills dess att ärenden är avslutade. För att trivas i rollen behöver du vara serviceinriktad, ha en god samarbetsförmåga och flexibilitet.
Vi kommer i denna rekrytering lägga stor vikt vid dina personliga förmågor och färdigheter.
Ansökan
Vi ber dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdag. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Cari Busin, enhetschef hyresgästservice, mailto:cari.busin@micasa.se eller Teresa Kärrström, HR-generalist, mailto:teresa.karrstrom@micasa.se. Du kan också kontakta oss via mailto:info@micasa.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Mer information
Micasa Fastigheter äger och förvaltar ca 110 fastigheter som omfattar knappt 1 miljon kvadratmeter. Omsättningen är ca 1 miljard kronor. Våra miljö- och energiledningssystem är certifierade enligt ISO 14001 och 50001.
Micasa Fastigheters värdegrund bygger på engagemang, nyfikenhet, omtanke och kompetens. De fyra ledorden ska ses som ett förhållningssätt som genomsyrar alla områden och allt vi gör inom ramen för vår verksamhet.
Läs gärna mer om oss på vår http://www.micasa.se eller besök oss på Facebook.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristian Arenander, IT-chef
08-508 360 28
Maria Ehn, Kommunikationschef
08-508 360 00
Ulrika Thorildsson, avdelningschef
08 508 360 00
Roger Teljfors, enhetschef Teknik och Trygghet
08 508 360 00
Roger Teljfors, rekryterande chef
08 508 360 00
Emilia Madeon, HR-specialist
08 508 360 54
Marianne Hall, rekryterande chef
08-508 360 00
Laura De Los Santos, HR-generalist
08 508 360 00
Gunnar Ohlsén, rekryterande chef
08 508 360 00
Laura De Los Santos, HR-Generalist
08 508 360 54