Vikarierande Kundtjänstmedarbetare till Servicecenter Administration

Vikarierande Kundtjänstmedarbetare till Servicecenter Administration

Arbetsbeskrivning

Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Sundsvall är en av norra Sveriges största kommuner med 98 000 invånare. Idag är vi cirka 8000 medarbetare som arbetar med att ge sundsvallsborna en bra kommunal service och en positiv livsmiljö. Vår verksamhet bedrivs främst inom våra elva förvaltningar. I våra kommunala bolag finns centrala verksamheter som energi, vatten, allmännyttigt boende, näringslivsfrågor, logistik och anläggningar.

Varje dag arbetar vi för att ge Sundsvalls kommuninvånare bästa möjliga service och positiv livsmiljö. Vid Sundsvalls kommuns Servicecenter erbjuder vi stödtjänster till hela kommunkoncernen.

Inom avdelningen Administration arbetar vi med tjänster inom verksamhetsområdena kommunarkiv, kontorsservice och kundtjänst. Avdelningen Administration har i uppdrag att ge service till hela kommunkoncernen. Inom sektionen Kundtjänst arbetar vi bland annat med att ta emot inkommande samtal till vår telefonväxel och kundtjänst. Vi arbetar även i skriftliga kanaler och sociala medier.

ARBETSUPPGIFTER
Som kundtjänstmedarbetare är du ansiktet utåt. Du ansvarar för att ge god service åt kommunens interna och externa kunder, i direkta möten mestadels via telefon men även i andra skriftliga kanaler. Du arbetar med administrativa arbetsuppgifter i de IT-system som används inom sektionen. Du kommer att arbeta i de flesta av sektionens delar som växeln och felanmälan samt med vissa extrauppdrag.

Din huvudsakliga uppgift som vikarierande kundtjänstmedarbetare är att besvara inkommande samtal till Sundsvalls kommuns telefonväxel samt att lösa ärenden som kommer in till oss via telefon som gäller olika verksamheter i kommunen.

KVALIFIKATIONER
Du som söker tjänsten har en godkänd gymnasieutbildning.

Du har tidigare erfarenhet av arbete i kundcentermiljö. Du har arbetat mot kund i flera kanaler men framför allt telefon, e-post och chatt eller sociala medier.

Du har god datavana och har lätt för att förstå nya dataprogram.
Du har erfarenhet och stor vilja och förmåga att leverera service och ett gott bemötande. Du ser möjligheter i arbetet, är positiv, har en lösningsfokuserad inställning till utmaningar och har lätt att samarbeta i team. Du har förmågan att arbeta självständigt. Du har erfarenhet av att följa ett schema med arbetsuppgifter som skiftar under dagen.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Servicecenter
  • 4 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2023
  • Ansök senast: 29 mars 2023

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024