Vikarierande Logistikplanerare till Pågen i Borlänge

Arbetsbeskrivning

Pågen AB är Sveriges ledande bageri. Vi är ett familjeföretag vars bagartradition började redan 1878. Varje dag förser vi brödälskare över hela Europa med Pågen® bröd, Gifflar™ och KRISPROLLS® skorpor. Vi omsätter 2,7 miljarder SEK och har 1400 medarbetare som bakar med kärlek. Läs mer på www.pagen.se

Till vår Logistikavdelning söker vi nu en vikarierande Logistikplanerare!


Arbetsbeskrivning

Vi söker en ny medarbetare med placering i Borlänge, och med ansvar för Borlänge, Mora, Gävle, Bollnäs, Hudiksvall, Östersund samt Sveg.  

Du kommer att vara ”spindeln i nätet” för oss, med arbetsuppgifter som schemaläggning och bemanning, semesterplanering, samt tidrapportering, provisionsregistrering och ruttplanering i våra system.

Du sköter också den löpande rekryteringen av vikarier, samt introduktion av nyanställda.

Därtill kommer övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter, som t ex administrativ hantering och drift av våra lastbilar, samt diverse systemuppdateringar i våra driftssystem. 

Som Logistikplanerare kommer du att arbeta i team med kollegor i andra delar av landet, och teamarbetet innebär bland annat att administratörerna täcker för varandra varannan helg. Eftersom Pågen levererar bröd sex av veckans sju dagar kommer arbete på obekväm arbetstid att förekomma.

Som Logistikplanerare arbetar man över ett stort geografiskt område, vilket innebär tjänsten att du är på resande fot en stor del av din arbetsvecka.



Vem är du?


Vi söker dig som kan arbeta självständigt, men samtidigt är en lagspelare med förmågan att samarbeta i grupp. Som person är du flexibel och strukturerad och har lätt för att kommunicera. Då tjänsten kräver förmåga att kunna arbeta med många arbetsuppgifter samtidigt är det av stor vikt att du har hög stresstålighet.


Vi vill att du har högskolekompetens inom administration eller HR, alternativt minst 2 års arbetslivserfarenhet inom supply chain eller bemanning och administration.

Erfarenhet från dagligvarubranschen är ett plus. Du kommunicerar väl på svenska, i både tal och skrift, och är duktig på Officepaketet.

B-körkort krävs för resor i tjänsten, och det är meriterande om du även har c-körkort.

Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten är ett vikariat på 6 månader med tillträde senast 1 september 2014.

Vad erbjuder vi dig?

Du får arbeta i ett företag med starka varumärken och som är i ständig utveckling. 

Våra värderingar är grundläggande för oss, och som Logistikplanerare bidrar du starkt till vår framgång.

 
Sök tjänsten

För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig chef för Logistikplanerarorganisationen Magnus Olsson, tel. 040-672 80 59.

Sista ansökningsdag är 10 augusti, men urval görs löpande, så skicka din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pågen AB Malmö
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 9 juli 2014

Besöksadress

Åkerbärsvägen 4
None

Postadress

Box 8143
Malmö, 20041

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024