OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kundStena Recyclingär ett av Europas ledande återvinningsföretag och erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster. Duerbjuds en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Eftersom de vill skapa bästa möjliga förutsättningar för dig att lyckas i din nya roll börjar din medarbetarresa med en gedigen introduktionsutbildning. Dessutom satsar demycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med dem.Du kommer attingå i ett mindre team somäven är en del av ett regionalt team som består av totalt 12 personer.
Om rollen & dina ansvarsområdenSom Logistiksupport är du den första som kunder och chaufförer har dialog med när de kommer in till filialen med material eftersom du ansvarar för att ta emot och väga in det inkommande och utgående materialet på flera filialer. Du kommer ha ett nära samarbete med produktionspersonal kring inkommande och utgående material samt stötta sälj och övriga funktioner vid frågor som rör transporter. I din roll arbetar du även mycket administrativt i affärssystem med exempelvis kontroller av avtal, avvikelser, orders, priser och vikter. Att ha intresse av och helhetsförståelse för företagets affär är därför väldigt viktigt.
Du kommer att delta på transportmöten för att säkra och utveckla samarbetet med transportörer. Att delta och driva mindre projekt samt förbättringsarbeten gällande logistik förekommer också.
Om digVi tror att du som söker är en självständig person som trivs i en serviceinriktad roll där du kommer vara ansiktet utåt mot företagets kunder. Du är bra på att samarbeta, både vad gäller kunder och kollegor internt men har också förmåga att vara tydlig och kravställa när det behövs. Du arbetar gärna proaktivt där du själv tar egna initiativ till att driva på förbättringar och ligga steget före vad det gäller utmaningar inom transport. Vidare ser vi att du har en bra kommunikativ förmåga som särskilt syns i att du har lätt för att prata med olika personer och förstå deras perspektiv. På företagetär det högt tempo, en händelsestyrd och föränderlig verksamhet så din förmåga att snabbt hantera och prioritera bland arbetsuppgifter är avgörande.
Kvalifikationer
Gymnasieutbildning eller motsvarande utbildning
Erfarenhet och vana vid att arbeta i digitala system samt lätt för att lära nya
Goda skriftliga och kommunikativa kunskaper i svenska och engelska
Vi ser det som meriterande om du har
B-körkort
Vana vid att arbeta inom logistik/transport
Utbildning inom logistik/transport
Övrigt
Start:Omgående, uppdraget sträcker sig åtta veckor
Plats: Hallstahammar
Omfattning:Heltid, vardagar med arbetstider förlagda 08-17Anställningsform: Visstidsanställning, konsultuppdragLåter detta som en intressant roll för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urvalet sker löpande.
A-hub is an equal opportunity employer and is committed to creating a diverse working environment. All qualified candidates will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, gender, sexual orientation, gender identity, national origin, age or disability.
By submitting your application for this job, you are consenting to A-hub using your personal information in accordance with our GDPR compliance policy.