OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare 1992. Vi har Sveriges nöjdaste kunder i vår bransch för sjunde året i rad. Vi är ett värderingsdrivet bolag som lägger stor vikt vid individens engagemang och förmågor. Under de senaste åren har vi utökat våra affärsområden och Särnmark erbjuder idag våra kunder personlig assistans över hela Sverige, ledsagar- och avlösarservice i Stockholms stad samt rehabilitering av patienter på den spanska solkusten. Vi har idag över 3500 engagerade medarbetare över hela Sverige och i Spanien, som varje dag levererar vårt löfte ”ett bättre liv” till våra kunder.
Är du en driven löneadministratör som vill arbeta i en bred och omväxlande roll i ett spännande värdegrundsbaserat företag? Är du ansvarstagande, har systemkunskaper och erfarenhet av hela löneprocessen? – Perfekt - då är det dig vi söker! Tjänsten är ett föräldravikariat på 1 år med start i oktober månad.
Arbetsuppgifter
Här arbetar du självständigt med hela löneprocessen och tillhörande administration för koncernens personliga assistenter. I Särnmark är lönearbetet nära integrerat med hanteringen av tidrapportering och räkningar till Försäkringskassan.
Du hanterar allt från filöverföring från försystem, registrering löneunderlag, kontroller och löneberäkning/-körning, till avstämningar, deklarationer samt semesterskuld- och årsskifteshantering.
Att vara löneadministratör på Särnmark innebär ett nära samarbete med Kundansvarig samt Ekonomiavdelningen för att säkerställa löneutbetalning samt betalningarna från Försäkringskassan.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med lön och är trygg i hela löneprocessen. Du trivs med att ta ansvar för dina arbetsuppgifter och strukturerar ditt arbetssätt för att komma vidare i ditt arbete. Du är noggrann och drivs av att arbeta målinriktat och uppvisa goda resultat. Vidare har du förmågan att förstå vikten av detaljer i ditt arbete utan att tappa fokus för helheten. En god kommunikativ förmåga och känsla för service är ett måste då löneavdelningen fungerar som ett bollplank för chefer i organisationen och ett stöd för personalen.
Vidare är du en utvecklingsorienterad person som med din positiva och prestigelösa inställning finner det självklart att bidra med din kompetens inom löneområdet. Du kommer att vara en viktig del i en löneavdelning med sex kompetenta löneadministratörer.
Det är meriterande om du har arbetat med lönesystemet Agda, har erfarenhet av tidssystem, samt kunskap i att arbeta i Excel.
Vi är i en process av ett byte av tidssystem, vilket innebär att du kommer att få vara med på en spännande resa.
System och programvara som vi använder:
Agda lönesystem med tillhörande webmodul samt Tempus tidssystem. Officepaketet, så som Excel och Word.
Övrigt
Tjänsten är ett ettårigt föräldravikariat på heltid, med tillträdesdag 3 oktober 2022 eller enligt överenskommelse. Anställningen omfattas av Vårdföretagarnas kollektivavtal för Bransch vård- och behandlingsverksamhet samt omsorgsverksamhet.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att vända dig till Lönechef Carin Kreku Carlsson.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74