OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Beskrivning
Vill du vara med och bidra till att Uddevalla kommuns medarbetare får korrekt ersättning i rätt tid? Är du serviceinriktad och gillar att arbeta i team och har ett stort engagemang för lönefrågor? Välkommen att söka till oss!
Då en av våra lönekonsulter ska gå vidare till annan roll söker vi nu en vikarierande lönekonsult till vårt team på löneenheten.
Löneenheten är en del av personalavdelningen som består av en löneenhet och en HR-enhet. På löneenheten arbetar 9 lönekonsulter och 3 systemförvaltare. De traditionella administrativa arbetsuppgifterna inom lön hanteras till allt större utsträckning inom IT-systemen och vi söker en lönekonsult med kunskaper inom yrkesområden som lagar, avtal och arbetsrättsliga frågor.
Arbetsuppgifter
Som lönekonsult arbetar du brett med stora delar av löneprocessen och huvudsakligen med specifika verksamheter. Din roll innebär bland annat:
- att vara ett stöd åt verksamhetens chefer och dess administration
- att hantera löner för medarbetare inom många olika avtalsområden.
- att vägleda och utbilda i lönefrågor som rör till exempel anställningar, ersättning och frånvaro.
- att bidra till utveckling av rutiner, metoder, processer och digitala arbetssätt inom lönehantering.
En viktig del i vårt arbete är att vara konsulterande och rådgivande. Vi hjälps även åt att besvara inkommande frågor från exempelvis chefer, medarbetare och myndigheter.
Vem söker vi?
Vi söker dig som trivs med att arbeta självständigt och stundtals i högt tempo. Som person:
- är du serviceinriktad, flexibel och initiativtagande
- har du lätt för att samarbeta med andra
- kommunicerar du obehindrat i såväl enskilda möten som i större grupper
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Kvalifikationer
- Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning. Det är meriterande om du har lönekonsultutbildning eller motsvarande.
- Har du ekonomikunskaper och erfarenheter från det arbetsrättsliga området såsom kollektivavtal är det ett stort plus.
- Vi förutsätter att du har mycket god datavana och kan hantera Officepaketet.
- Behärskar svenska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har några års erfarenhet av att ha arbetat med lönehantering.
Övrigt
Anställningen är ett vikariat med start i maj/juni och fram till 31 dec 2023.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Vi ser fram emot din ansökan!
Villkor
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annette Nyman / Verksamhetsledare
0522-69 60 49
Britt Ahrin, Chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 5696628
Malena Jansson, konsulent
0522-696136
Helene Albertsson, konsulent
0522-696123
Britt Ahrin, chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 569 6628
Malena Jonsson, konsulent
0522-696136
Åsa Andersson, Personalchef (nås from 16/3)
0522-69 7722
Karin Wånggren, Lönechef
0522-696073
Åsa Andersson, Personalchef
0522-69 7722 (nås fr.o.m. 16/3)
Agneta Andersson, HR-strateg
0522-696078