OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tomelilla kommun, på Österlen i Skåne, har 13 000 invånare. Kommun har cirka 800 anställda.
Här finns naturupplevelser, mat och kulturliv i toppklass. Näringslivet i Tomelilla kommun växer och tar på så sätt förstaplatsen i tillväxtligan i Skåne.
Tomelilla här skapar vi förutsättningar för hög livskvalitet och njuter av Österlen.
I avdelningen för Beställning och utveckling arbetar två LSS-handläggare, fem biståndshandläggare, två avgiftshandläggare, en administrativ tjänst samt avdelningschef. Biståndshandläggare utreder äldre och personer med funktionsnedsättning utifrån uppdelade områden i kommunen. LSS handläggarna fördelar arbetet utifrån födelsedatum. Myndighetsutövningen är separerad från verkställigheten som har en egen avdelning.
ARBETSUPPGIFTER
En av våra LSS handläggare planeras gå på föräldraledighet och vi söker därför dig som vill vara hennes ersättare. Till dina arbetsuppgifter som LSS-handläggare ingår att utreda, bedöma och fatta beslut enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och enligt Socialtjänstlagen (SoL) för målgruppen personer med funktionsnedsättning. I arbetsuppgifterna ingår också att följa upp och utvärdera behovet av beviljade insatser samt att medverka vid vårdplaneringar. En viktig del i arbetsuppgifterna är att samverka med andra enheter internt samt med andra myndigheter externt såsom exempelvis försäkringskassan, arbetsförmedling, skola, habiliteringen samt övrig sjukvård. Som LSS handläggare ansvarar du också för att upprätta individuella planer. Du kan också komma att arbeta med i övrigt förekommande arbetsuppgifter.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller examen från högskolans sociala omsorgsprogram. Erfarenhet av myndighetsutövning inom LSS verksamhetsområde är meriterande. Du ska kunna uttrycka dig väl på svenska både i tal och skrift. Du behöver ha en god förmåga att skapa ett förtroendefullt samarbete, kunna arbeta såväl självständigt som i grupp, kunna prioritera och ta självständiga beslut. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, i vilken god samarbetsförmåga och förmåga att strukturera ditt arbete ingår.
B-körkort krävs.
ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Christel Nilsson
0417 - 181 28
LSS-handläggare/Samordnare ledsagare Susanne Jönsson
0417-18043
Enhetschef Eva Rydén
0417-184 05
Samordnare Margareta Erlandsson
0417-181 63
FACKLIGA FRÅGOR Therese Magnusson
0417-182 15
Enhetschef Hemtjänst Eva Nilsson
0417-18 109
Enhetschef Norrevång,Skogsdungen Anne Pyy
0417-18 044
Enhetschef Brinkehem Annika Sjöstedt
0417-18 070
Enhetschef Ewa Rask Andersson
0417/184 18
Samordnare Kristin Andersson
0417/182 62