OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 38 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Omsorgsförvaltningen med ca 1200 anställda omfattar tre verksamhetsområden så som ordinärt boende, vård- och omsorgsboende och specialenheter. Dessa delar innehåller både äldre- och handikappomsorg. Utöver detta finns stödfunktioner så som ekonomer, handläggarenhet och administrativt stöd.
Handläggarenhetens ansvar omfattar myndighetsutövning för kommunens äldre och funktionshindrade, samt boendesamordning. Kontoret är beläget på Hamngatan 12 nära natur och vackra Storsjön.
ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare inom LSS kommer du i huvudsak arbeta med utredning, bedömning och beslut samt uppföljning av insatser enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Vi använder verksamhetssystemet Procapita. Arbetet innebär en nära dialog med personer som ansöker om insatser samt deras företrädare. Som handläggare har du ett nära samarbete med olika samarbetspartners och de som verkställer insatserna.
KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleexamen från socionomprogrammet, sociala omsorgsprogrammet eller likvärdig utbildning. Det krävs goda kunskaper i gällande lagstiftning och meriterande är erfarenhet av LSS-handläggning och/eller biståndsbedömning. Du ska ha god datorvana. Du behärskar det svenska språket såväl i tal som i skrift, samt har förmåga att anpassa informationen efter de personer du möter i ditt arbete.
Som person är du strukturerad, analytisk, ser vikten av ett gott bemötande, har god samarbetsförmåga och är flexibel. Du kan arbeta självständigt och har förmåga att strukturera och prioritera i arbetsuppgifterna. Du har kunskapen att fatta beslut utifrån aktuell lagstiftning. Du är en person som tycker om problemlösning och kan ta egna initiativ eftersom arbetet kräver stort eget ansvar.
Vi förutsätter att du delar våra grundläggande värderingar; entusiasm, ansvarstagande och engagemang. Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare med tanke på kön, ålder, etnicitet m.m.
Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete och ett trevligt team att arbeta i. Körkort är ett krav.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sandvikens kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Aditro recruit/Offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69