Vikarierande marknadsansvarig till AcadeMedia

Vikarierande marknadsansvarig till AcadeMedia

Arbetsbeskrivning

AcadeMedia skapar möjligheter för människor att utvecklas. Våra 16 300 medarbetare på våra drygt 650 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla 176 000 barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter under ett år ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.

Vi är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.

Vikarierande marknadsansvarig till AcadeMedia i Göteborg

Nu söker vi på Academedia, norra Europas största utbildningsföretag, en ny kollega till vår marknadsavdelning i Göteborg. Tjänsten gäller ett föräldravikariat som marknadsansvarig för ett av våra varumärken. Marknadsavdelningen består för närvarande av sju marknadsansvariga, sex designers, fyra marknadskoordinatorer, en projektledare samt en marknadschef. Som anställd hos oss kommer du att tillhöra ett drivet, kreativt och nyfiket team med varierade kompetenser och erfarenheter. Vårt kontor är centralt beläget, ett stenkast från Göteborgs centralstation.
Arbetsuppgifter

Vår marknadsavdelning har till uppgift att stödja AcadeMedias grund- och gymnasieskolor, totalt 16 olika varumärken fördelat på 218 enheter över hela landet.

I rollen som marknadsansvarig kommer du att serva ett av våra större varumärken genom att direkt eller indirekt arbeta med samtliga discipliner inom marknadsföringens konst.

Tjänsten omfattar inget personalansvar och du rapporterar till marknadschefen för aktuellt segment. Räkna med uppskattningsvis 30 resdagar per år i syfte att besöka skolor och medverka vid aktiviteter såsom mässor och utbildningar. 
Huvudsakliga ansvarsområden

• Medverka i framtagande, implementering samt uppföljning av strategier för varumärkena.
• Producera årlig marknadsplan för aktuellt varumärke.
• Ta fram en budget och hantera den löpande uppföljningen.
• Planera, genomföra och följa upp beslutade marknadsaktiviteter.
• Stödja skolorna i det lokala arbetet med att stärka skolans attraktivitet.
• Utveckla och säkerställa att varumärkenas profil efterlevs i samtliga kanaler.
• Samla in, analysera och presentera löpande resultatuppföljning.


 
Kompetenskrav och personliga egenskaper

Vi söker dig som är självständig, noggrann och har hög samarbetsförmåga. Du är övertygande i din kommunikation, såväl muntligt som skriftligt. Eftersom ditt arbete går ut på att stötta våra skolor är det också av största vikt att du har en gedigen känsla för service och är bra på att skapa förtroendefulla och hållbara relationer. Du behöver kunna strukturera, planera och göra prioriteringar i arbetet.

Du har akademisk examen inom marknadsföring/kommunikation eller likvärdig utbildning/erfarenhet. Vi ser gärna att du har några års yrkeserfarenhet och är van att initiera och driva projekt.

 
Ansökan

Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 12 juni. Vid frågor kring tjänsten, kontakta marknadschef Andrej Häggblad på 0723-31 33 75 eller via mail andrej.haggblad@academedia.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AcadeMedia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 maj 2020
  • Ansök senast: 12 juni 2020

Besöksadress

Box 213
None

Postadress

Box 213
Stockholm, 10124

Liknande jobb


23 december 2024

22 december 2024

Content Manager (Part time)

Content Manager (Part time)

20 december 2024

Marknadsansvarig - NPA Plast

20 december 2024