OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AB Svenska Spel Svenska Spel är en mycket stor och viktig partner till Svensk idrott.Som en del av företagets satsning på föreningslivet startades 2006 affärsområde Förening.Affärsområdet erbjuder föreningslivet möjlighet att bl a sälja ett av Sveriges mest kända varumärken, Triss.Som Marknadschef är ditt mål och din utmaning att, genom effektiv och innovativ marknadsföring, bidra till en ökad kännedom och en ökad marknadsandel av föreningsmarknaden.I tjänsten ingår arbetsledaransvar för en projektledare.Du kommer att arbeta med övergripande marknadsplan och marknadsstrategi samt kommunikationsinnehåll och profil i marknadsföring och annonsering.I denna uppgift ingår också att säkerställa att all marknadsföring genomförs på ett genomtänkt sätt utifrån ett spelansvarsperspektiv och att riktlinjer för marknadsföringen följs.Du planerar, genomför och följer upp kampanjer, utformar säljmaterial, arbetar med produktutveckling och har kontakter med reklam- och mediabyråer.Du är marknadsekonom eller har liknande utbildning inom marknadsföring och kommunikation.Du har erfarenhet av reklam och marknadsföringsfrågor i personalledande ställning och har arbetat minst 3 år som ex vis projektledare, brandmanager, produktchef eller marknadschef. Har du erfarenhet från föreningslivet så är det meriterande.Du får gärna ha arbetat med digitala medier.Som person är du resultatorienterad med en förmåga att analysera och lösa problem.Din kommunikativa förmåga innebär att du lätt kan etablera och bibehålla goda relationer.Du har goda ledaregenskaper, är lyhörd och prestigelös.Du är placerad på vårt kontor i Visby, men tjänsten innebär också resor framförallt till kontoret i Sundbyberg.Vikariatet skall tillsättas snarast och sträcker sig i första hand t o m den 31/8 2009.Din ansökan vill vi ha senast den 8 augusti 2008.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Catrine Snis
08-50895453