OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
GöteborgsOperan söker en marknadskoordinator med inriktning sociala medier
En av våra marknadskoordinatorer ska vara föräldraledig och nu söker vi en vikarie.
Som marknadskoordinator är du en del av kommunikationsavdelningen som ingår i marknadsenheten. Med inriktningen sociala medier planerar, koordinerar och genomför du marknadsföringsaktiviteter för GöteborgsOperans olika marknadsprojekt och uppsättningar i en bredd av kommunikationskanaler - med fokus på våra sociala medier.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Planera och koordinera marknadsaktiviteter för dansuppsättningar, projekt, kampanjer samt planera innehåll till sociala medier.
- Analysera och utveckla målgrupper och kommunikationskanaler
- Utifrån data/input analysera, följa upp och utveckla arbetet
Utbildningskrav
Relevant eftergymnasial utbildning inom området
Erfarenhetskrav
Minst 3 års erfarenhet av arbete med marknadskommunikation och/eller produktionsledning på marknadsavdelning/reklambyrå/kommunikationsbyrå - med fokus på sociala mediekanaler.
Språkkunskaper
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Ytterligare språk är meriterande.
Egenskaper
Du är kreativ och prestigelös. Du tar initiativ och kan driva och följa upp projekt. Du har ett professionellt förhållningssätt och är noggrann med deadlines. Du har en affärsmässig och analytisk förmåga samt hanterar ett högt tempo och gillar nya tekniker. Du bidrar till ett gott arbetsklimat och har ett kulturintresse.
GöteborgsOperan eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jakob Granit
010-698 6001
Maria Hellsten
010-698 6002