OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsbeskrivning
Tjänsten tillhör Nämnd- och utredningsavdelningen som är en avdelning inom Stöd- och utvecklingsförvaltningen.
Avdelningens uppdrag är att vara stödfunktion till nämnder och förvaltningar.
Arbetsuppgifter
I det dagliga arbetet ansvarar du för administration till de politiska nämnderna. Det handlar om att upprätta kallelse, distribuera handlingar, skriva protokoll inklusive hantera hela protokollsprocessen, ge administrativ service till förtroendevalda och förvaltningschef samt samordna kontakter internt och externt. Vidare handlar arbetet om sedvanliga sekreteraruppgifter som t ex posthantering, registrering av handlingar, arkivering. Även deltagande i planering och genomförande av allmänna val.
Kvalifikationer
Utbildning inom och erfarenhet av administrativt arbete är meriterande. Arbetet kräver att du kan arbeta självständigt, strukturerat och serviceinriktat. Krävs också att aktuella IT-verktyg används för uppdraget.
Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun.
Arbetstid/Varaktighet
Heltid,
Vikariat tom 220930
Lön
Månadslön
Individuell lönesättning
Tillträde
Snarast
Fackliga företrädare
Vision
Tel vx 0970-818 000
Ansökan
Sista ansökningsdag: 211108
Till din ansökan vill vi ha med en CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.
Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp.