Vikarierande nämndsekreterare

Vikarierande nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Svalövs kommun – med ett strategiskt läge inom familjen Helsingborg – erbjuder närhet, optimism och ett gynnsamt klimat för arbete och liv. Bra kommunikationer gör det lätt att arbetspendla. Här bor ca 14 300 invånare.

Svalövs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och erbjuder en flexibel arbetsplats och vid kansliet erbjuds förtroendearbetstid och stundtals möjlighet till arbete hemifrån.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta på kommunledningskontorets kanslienhet. Svalövs kommun har en samordnad nämndadministration och utöver nämndsekreterare så består enheten av administratörer, överförmyndarhandläggare, valsamordnare, jurister och dataskyddsombud.

I rollen som nämndsekreterare behöver du trivas med att arbeta i en politiskt styrd organisation och du kommer att ha ett nära samarbete med förtroendevalda, kommunledning och handläggare. Dina arbetsuppgifter kommer att bla innefatta upprätta kallelser, skriva protokoll, sammanställa och kvalitetsgranska beslutsunderlag, planera sammanträden samt att bidra till internt förbättringsarbete avseende processer och rutiner kring nämndsprocessen.

Dina arbetsuppgifter kommer att kräva att du är en van datoranvändare och är intresserad av digitala verktyg samt har förmågan att på ett pedagogiskt sätt stödja handläggare i digitala arbetssätt.

Du förväntas ha lätt för att sätta dig in i gällande lagar och förordningar och ha förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. I arbetet kommer du ibland att ställas inför komplicerade frågor vilket kräver gott omdöme och integritet.


KVALIFIKATIONER
Du har akademisk examen som är relevant för tjänsten, examen i statsvetenskap eller juridik är meriterande.

Du har god skriftlig språkhantering.

Vi sätter även stort värde på att du har lätt för att samarbeta med dina kollegor och har ett lösningsfokuserat synsätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete från en politiskt styrd organisation.

Det är meriterande om du har goda kunskaper avseende kommunallagen, förvaltningslagen samt offentlighets- och sekretesslagen

Övriga meriterande kunskaper är erfarenhet av verksamhetssystemet WärnaGo och ärendehanteringssystemet Ciceron Dokument och Ärende.


ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Svalövs kommun är en allmän handling.
Användaren samtycker till och godkänner att Visma hanterar personuppgifter i enlighet med Vismas Policy om Personuppgifter och Cookies.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför all kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svalövs kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2022
  • Ansök senast: 27 februari 2022

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024