Vikarierande nämndsekreterare.

Arbetsbeskrivning

Vikarierande nämndsekreterare.Vård- och omsorgskontorets nämndsekreterare planerar att påbörja sin föräldraledighet under hösten och vi söker därför en mångsidig och professionell nämndsekreterare.Du kommer att arbeta på ett iderikt kontor med ett öppet arbetsklimat tillsammans med förvaltningschef, ekonom, utredningssekreterare, registrator, medicinskt ansvarig sjuksköterska, bostadsanpassningskonsulenter och en avdelning med biståndshandläggare.Arbetsuppgifter Kort sammanfattat är uppgifterna som vård- och omsorgsnämndens sekreterare, att bereda ärenden åt nämnden och utforma förslag till beslut samt att till viss del medverka i olika former av utredningsarbete.Som nämndens sekreterare är du också sekreterare i det kommunala pensionärsrådet.Du är nämndens personuppgiftsombud samt svarar för att nämnden uppfyller bestämmelserna som finns på det offentligrättsliga området.Som nämndsekreterare upprättar du dagordning, kallelser, skriver protokoll och sköter ärendebevakning.Du deltar vid nämndens och pensionärsrådets sammanträden under kvällstid (ca 10 kvällar per år) och för protokoll vid sammanträdena.Arbetet innebär mycket kontakter med kommuninvånare och förtroendevalda.Du deltar i registratorsarbetet och fungerar som backup för registratorn.Det finns också viss möjlighet att utföra mindre utredningar inom det administrativa sakområdet.Du kommer att vara spindeln i nätet på kontoret med huvuduppgift att sköta de nämndadministrativa rutinerna och uppgifterna.Kvalifikationer och meriter Du som söker bör ha adekvat högskoleutbildning som t ex akademisk utbildning med samvetenskaplig eller juridisk inriktning alternativt mycket väl vitsordad tidigare tjänstgöring som nämndsekreterare/registrator.Tidigare arbete med goda kunskaper om primärkommunal verksamhet, god kännedom om en myndighets ärendehantering samt gällande lagstiftning inom området är meriterande.Du talar och skriver svenska flytande och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift.Tidigare erfarenhet av arbete som nämndsekreterare är meriterande.Du ska ha mycket goda datakunskaper och gärna erfarenhet av moderna ärende- och dokumenthanteringssystem.Sollentuna kommun använder ärendehanteringssystemet Winess.Du ska ha vitsordad god samarbetsförmåga, kunna arbeta självständigt under eget ansvar, vara ansvarsfull, noggrann och serviceinriktad.Du ska vara flexibel och kunna ta tag i stort som smått. Ange i ansökan att det gäller vikariat som nämndsekretare i Sollentuna kommun.Du kan också skicka din ansökan till Sollentuna kommun Vård- och omsorgskontoret 191 86 Sollentuna

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sollentuna Kommun
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 20 juni 2007
  • Ansök senast: 6 juli 2007

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010