OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Österlen skapar vi förutsättningar för hög livskvalitet där Tomelilla kommun är plats för inspiration och utveckling. Kommunen har cirka 800 medarbetare och vi erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter, delaktighet genom tillit och möjlighet till balans mellan jobb och fritid.
Vi är just nu på en utvecklingsresa med fokus på att effektivisera och förbättra vår service. Vår ambition är att vara ledande i att ta till vara på de möjligheter som digitaliseringen ger. Kort sagt- vi ska göra det enkelt för alla som bor i, verkar i eller besöker Tomelilla kommun.
ARBETSUPPGIFTER
Huvuduppgiften i detta vikariat är att verka som nämndsekreterare för två av kommunens nämnder. Vilka nämnder det blir avgörs utifrån dina förkunskaper som kandidat.
Du kommer att arbeta på kansliavdelningen tillsammans med sju andra medarbetare. På kansliet hjälper vi varandra, så utöver de vanliga arbetsuppgifterna kan du även få göra andra arbetsuppgifter kopplade till kommunal administration.
Som nämndsekreterare ansvarar du för administration av handlingar till nämndsammanträden. Detta innebär bland annat ärendeberedning och protokollssekreterare på nämndernas sammanträden.
KVALIFIKATIONER
För tjänsten som nämndsekreterare ska du ha relevant högskoleutbildning eller tidigare erfarenhet som nämndsekreterare. Vi ser det som meriterande om du har utbildning i förvaltningsrätt.
Vi ser gärna att du tidigare har arbetat som nämndsekreterare eller administratör på ett kommunkansli. Det är också positivt om du har erfarenhet inom myndighetsutövning samt erfarenhet av ärendehanteringssystemet Evolution.
Om det finns behov kan du få vidareutbildning i förvaltningsrätt, kommunallagen samt offentlighet och sekretess.
Som person är du bra på att koordinera, du är analytisk, noggrann och lösningsorienterad. För att trivas med uppdraget måste du kunna arbeta självständigt och ha lätt för att samarbeta med olika aktörer. Du har en god kommunikativ förmåga och för uppdraget är det helt avgörande att du är obehindrad i svenska språket i såväl tal som skrift.
ÖVRIGT
Tomelilla kommun har rökfri arbetstid.
Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.
Tomelilla kommun samarbetar med nätverket Tandemrekrytering Österlen. Mer information finns på www.tomelilla.se
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Vismas support (0771-693 693).
Inför rekryteringsarbetet har Tomelilla kommun, tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Eva Lundberg
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0417-180 00
Mikael Göransson , IT-chef
0417-182 26
Samhällsbygnadschef Jörgen Prahl
0417-181 34
Kanslichef Christian Björkqvist
0417-182 53
Personalchef Maria Wihlborg
Kanslichef Johan Linander
0417-182 53
Kommunsekreterare Pamela Lindqvist
0417-182 06