Vikarierande pastoratsadministratör 100%

Arbetsbeskrivning

Välkommen till en omväxlande tjänst i ett litet och trevligt arbetslag!
Vår ordinarie tjänsteinnehavare är mammaledig och vi söker nu efter en vikarie.

Du kommer huvudsakligen att jobba inom kommunikation, administration och ekonomi. Den ena delen av tjänsten innebär ett motsvarande löne- och ekonomiassistentuppdrag där du är vår länk till vår externa ekonomikonsult. Du konterar fakturor, hjälper till med budget- och uppföljningsarbete samt övriga ekonomiska göromål, du arbetar med löneunderlag och vissa personaldokument. Du arbetar med övrig administration såsom bokningar, utskick, kallelser och protokoll, du har mycket kontakt med våra förtroendevalda.

Du bör ha grundläggande ekonomiska kunskaper och ha en god administrativ förmåga.

Den andra delen av tjänsten innebär att du ansvarar för vårt informations/kommunikationsarbete. Du är redaktör för vår församlingsstidning och ansvarig för hemsida och intranät. En väsentlig del är det praktiska arbetet med annonsering, affischer, trycksaker och skrivna texter - från idé till färdig produkt.

Vi söker dig som har ett grafiskt öga och erfarenhet av att jobba i Indesign, du får gärna vara intresserad av foto och bildredigering.
Vi har ingen egen it-tekniker på plats så det är en fördel om du är intresserad av datorer och telefoni och är väl bekant med modern teknik, du kommer att vara den som köper in produkter och ansvarar för dessa delar. De flesta av kyrkans egna program som du kommer att jobba med är webbaserade och det finns supportfunktioner.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, du bör vara "service-minded" och vara problemlösningsorienterad. Du har ett noggrant sätt och du delar Svenska kyrkans värderingar. Om du inte är bekant med Svenska kyrkans egna program för administration och kommunikation sedan tidigare så bör du kunna sätta dig in i dessa under kort tid.

Du kommer att arbeta i vår härliga nyrenoverade prästgård från 20-talet där all personal har sina kontor och där finns även sammanträdesrum, samtalsrum, bibliotek och personalutrymme. Din närmaste kollega på kontoret blir vår kanslist, det är ni två som är navet för den löpande verksamheten, ni täcker upp för varandra och det är er som församlingsborna möter vid ett besök på församlingsexpeditionen.

Varaktighet: Ca ett år med start början på juni.

Ansökan senast: 20 maj 2016, skicka din ansökan (personligt brev och CV) till Västerlövsta pastorat, Skolgatan 6, 744 31 Heby eller maila den till vasterlovsta.pastorat@svenskakyrkan.se

Lön: Enligt avtal
Kontakt: Kyrkoherde Ulrika Lindholm 0224-341 71

Kontaktpersoner på detta företaget

Vik kyrkoherde Anna-Katrin S Olovsson
0224-341 74
Kyrkomusiker Anders Pettersson
0224-341 43
Kyrkorådets ordförande Gösta Persson
0224-92051
Lärarförbundet Lennart Ericsson
070-566 51 17
kyrkoherde Ulrika Lindholm Råberg
0224-34171
Ordförande i arbetsutskottet Monika Morling
070-751 57 95
Claes-Håkan Jansson
070-214 50 50
Kyrkoherde Ulrika Lindholm
0224-34171

Sammanfattning

Besöksadress

Skolgatan 6
Heby

Postadress

Skolgatan 6
Heby, 74431

Liknande jobb


Projektkommunikatör till RISE

Projektkommunikatör till RISE

22 november 2024

Kommunikatör

Kommunikatör

22 november 2024

Kommunikatör

Kommunikatör

22 november 2024