Vikarierande personalplanerare till Team Öster hemtjänst

Vikarierande personalplanerare till Team Öster hemtjänst

Arbetsbeskrivning

Välkommen till öarnas och sjöarnas plats!

Här i Oskarshamn kan du uppleva lugnet i värmen och tryggheten och finna din energi i närheten och gemenskapen. Vi är stolta över att vara landets fjärde örikaste kommun, med över 6 000 öar i vår skärgård och i våra 500 sjöar. Oavsett om du söker avkoppling eller äventyr, så har Oskarshamn något att erbjuda. Med havet som fond och barrdoft runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro.

I Oskarshamn kan du växa och utvecklas. Med stora arbetsgivare inom industri och teknik, drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande möjligheter. Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar.

Äldreomsorgen (ÄO) är ett av fem områden inom Socialförvaltningen. Det är vår största verksamhet med ca 700 anställda och omfattar boende, hemtjänst, aktivering samt biståndshandläggning. Äldreomsorgen samverkar i olika frågor med diverse områden, förvaltningar, region och myndigheter. Hos oss är värdegrunden viktig den präglar allt vi gör och fungerar som vår ledstjärna.

Nu söker vi dig som vill arbeta som personalplanerare som kan hjälpa oss att organisera det dagliga arbetet.

ARBETSUPPGIFTER
Som personalplanerare är du underställd enhetschef. Arbetet omfattas av Team Öster hemtjänst vilket innefattar bl.a. områdena Norrtorn med omnejd, Kolberga, Havslätt, Mockebo och Saltvik.

Som personalplanerare i hemtjänsten kommer du att ha en administrativ funktion och ansvarar för att säkerställa en effektiv och smidig planering inom vår verksamhet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

-Sjukanmälningar och vakanser: Ta emot sjukanmälningar, tillsätta vakanser samt vara behjälplig med schemafrågor i Medvind.



-Planeringssystem: Arbeta i vårt planeringssystem TES och planera beviljade insatser enligt SOL för våra brukare. Du inhämtar brukarbehovet och planerar med brukaren, organisationen och bemanningsekonomin i centrum.

-Verksamhetssystem: Arbeta i vårt verksamhetssystem Treserva för att bland annat ta emot inkomna ärenden, debitera produkter, dokumentera och andra administrativa uppgifter som verksamheten är ålagd att göra.

-Fakturaattestering: Attestera fakturor i Raindance och Proceedo.

-Samverkan: Upprätta och underhålla kontakt med biståndshandläggare, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, sjuksköterskor m.fl. för att samordna insatser. Delta i gruppens teamsamverkan med andra professioner och bidra för brukaren och verksamhetens bästa. Du förväntas ha en daglig samverkan med både team och ledning samt nätverka med andra planerare.

-Transportbeställningar: Beställa sjukresor och färdtjänst vid behov.

-Omsorgsuppgifter: Vid behov hjälpa till med omsorgs- och serviceuppgifter inom hemtjänsten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieexamen och erfarenhet av planeringsarbete samt bemanning inom äldreomsorgen. Arbetet kräver att du har goda datorkunskaper och det är meriterande om du har en vana att arbeta i de system som ingår i planerarens roll. Du behärskar det svenska språket både muntligt och skriftligt väl. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 
Som person har du en lugn vänlig framtoning, du är flexibel, förmåga att arbeta självständigt och god samarbetsförmåga. Rollen kräver att du kan ha många bollar i luften utan att bli stressad. Du är professionell i din framtoning samt har en god självkännedom. Du har även en god förmåga att kunna prioritera dina arbetsuppgifter. Vidare ser vi gärna att du har ett pro aktivt förhållningssätt är flexibel och lösningsfokuserad

Det dagliga arbetet omfattar att tillse att personalresurserna används där behovet finns. För att kunna utföra detta arbete krävs bland annat erfarenhet av planeringsarbete och god kommunikationsförmåga.  

Du är lyhörd, har god kommunikativ förmåga, är analytisk, har god samarbetsförmåga och trivs i en verksamhet med högt tempo och arbetsglädje. Du har god logisk förmåga och kan arbeta självständigt.

Du deltar i verksamhetsutveckling, kvalitetssäkring och kompetensutveckling.

Värdegrunden i socialtjänstlagen är ett viktigt verktyg i vår arbetsgrupp. Vår utgångspunkt är alltid den enskilde och dennes välmående.

Du deltar i verksamhetsutveckling, kvalitetssäkring och kompetensutveckling. Värdegrunden i Socialtjänstlagen är ett viktigt verktyg i vår arbetsgrupp. Vår utgångspunkt är alltid den enskilde och deras välmående.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat.

Vi har rökfri arbetstid.

Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

Läs gärna mer på https://oskarshamn.com/flytta-till-oskarshamn/din-framtid-finns-i-oskarshamn/ https://flyttahit.nu/

och https://oskarshamn.com/

Kika gärna på vår fina film om vår stad: https://youtu.be/_T9Cy0C-H_o

Kontaktpersoner på detta företaget

Harriet Hveen Hugosson
0491-88 608
Martina Johansson
0491-76 47 83
Olof Svensson,
0491-88950
Britt Wyckman
0491-88927
Madelene Walett
0491-764629
Sektionschef Anne Borgenäs
0491-764772
SSR Helena Johansson
0491-88637
Vision Ann Holgersson
0491-76 46 43
Sektionschef Anne Borgernäs
0491-76 47 72.
Sektionschef Olof Svensson,
0491-88950

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Oskarshamns kommun, Socialförvaltningen
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 november 2024
  • Ansök senast: 1 december 2024

Besöksadress

57228 Oskarshamn
None

Postadress

Box 706
Oskarshamn, 57228

Liknande jobb


Receptionist

Receptionist

19 november 2024

19 november 2024

Spontanansökan - Receptionist

19 november 2024