OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och fler än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.
Medicinska fakulteten är ett verksamhetsområde inom Lunds universitet, med ansvar för utbildning och forskning inom medicin, vård och hälsa. Utbildningen sker i nära samverkan med sjukvården och är väl förankrad i fakultetens starka forskningstradition. Fakultetens forskning spänner över ett brett fält inom experimentell grundforskning, patientnära klinisk forskning och hälsovetenskaplig forskning. Medicinska fakulteten, med drygt 1800 anställda och 2700 studenter i Lund, Malmö och Helsingborg, är en kunskapsintensiv mötesplats för studenter, lärare och forskare från hela världen.
Vid institutionen för hälsovetenskaper arbetar vi med att öka kunskapen om hur människor kan återfå och bibehålla sin hälsa. Vi utbildar framtidens vård- och rehabiliteringspersonal inom alla kategorier på grund- avancerad- och forskarutbildningsnivå. Vi forskar om det som rör människors hälsa: prevention, behandling, vård, omsorg och rehabilitering. Verksamheten finns både i Malmö och Lund och har en nära anknytning till hälso- och sjukvård inom Skånes universitetssjukhus, primärvården och den kommunala vården.
Om Institutionen för hälsovetenskapers kansli
Vikarierande personalsamordnare vid Institutionen för hälsovetenskaper sökes!
Institutionen för hälsovetenskapers kansli söker en personalsamordnare för ett heltidsvikariat på ca 11 månader med start 15 februari eller enligt överenskommelse.
I kansliets ansvarsområden ingår förutom HR-arbetet också utbildningsadministration, uppdragsutbildningsadministration, VFU-samordning, ekonomihantering och ansvar för kommunikation. Vid kansliet arbetar runt 20 medarbetare. Kansliet strävar efter att vara en professionell och attraktiv arbetsplats, med en god arbetsmiljö i fokus.
Arbetsuppgifter
Som personalsamordnare hos oss kommer du att arbeta självständigt med hela bredden av HR-frågor. I arbetsuppgifterna ingår bland annat rekrytering, personalplanering, introduktion av nyanställda, övertalighet, arbetsrättsliga frågor, lönerevision, arbetsmiljö- och rehabilitering samt löpande personaladministration. Ytterligare arbetsuppgifter inom HR-området och generell administration kan förekomma. I rollen som personalsamordnare har du ett konsultativt förhållningssätt och ger råd och stöd åt chefer i det dagliga HR-arbetet. Även stöd till medarbetare vid frågor. Arbetet kan också innebära deltagande i utvecklings- och förändringsarbete inom institutionen/fakulteten samt arbete med att utveckla processer och rutiner.
Kvalifikationer
För anställningen krävs
• akademisk utbildning inom HR-området eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Meriterande för anställningen är
• flerårig erfarenhet av verksamhetsnära kvalificerat HR-arbete i en generalistroll
Vi söker dig som trivs med att arbeta med ett konsultativt arbetssätt. Du är trygg i din HR-roll, prestigelös, strukturerad och analytisk med stor integritet. Då kommunikation är en viktig del av arbetet vill vi att du har en god verbal och skriftlig förmåga i såväl svenska som engelska. Vidare är du kreativ och hittar nya angreppssätt i HR-relaterade frågor.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetet ställer stora krav på självständighet, att planera och lägga upp arbetet samt initiativförmåga.
Instruktioner för ansökan
Ansökan ska innefatta ett personligt brev där du beskriver hur du uppfyller ställda kvalifikationer, samt ett CV.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.
Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.