OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en driven och social lagspelare till vår produktavdelning för ventilationsprodukter på Lindab. Är du strukturerad, kommunikativ och har ett sinne för ordning och reda? Stimuleras du av att ta ansvar och att arbeta med flera uppgifter parallellt? Då har vi tjänsten för dig!
Om Jobbet
Då vår nuvarande koordinator ska vara föräldraledig söker vi hennes vikarie.
Tillsammans med vårt härliga team på avdelningen Product Management kommer du att agera som spindeln i nätet gällande underhåll av produktsortiment samt support till våra Business Units inom Ventilation. Rollen erbjuder varierande arbetsuppgifter där du kommer att arbeta både rent administrativt samt koordinerande med aktiviteter och information som finns kopplat runt produkterna, allt för att skapa ett mervärde till våra produkter och göra dem säljbara.
Huvudsakliga arbetsuppgifter/ansvarområden:
Koordinera och administrera aktiviteter till våra produkter inom segmentet. Avser allt från teknisk dokumentation, artiklar, kvalitetsdokument, framtagande och hantering av olika certifikat, deklarationer och miljödokument som krävs för produkterna.
Ingå som resurs i produktutvecklingsprojekt och själv driva mindre projekt
Stödja samtliga enheter i frågor som rör Ventilation. Allt från logistiska frågor, till priser, dokumentation, miljöcertifieringar etc.
Behjälplig med att ta fram utbildningsmaterial för delar av produktsortimentet
Din bakgrund
Vi ser att du har gymnasieutbildning och några års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har tidigare vana av att arbeta i team. Vi tror att Du är en serviceinriktad person med ett tekniskt intresse. Du har god datorvana och är trygg med att arbeta i Officepaketet, speciellt Excel. Övrig erfarenhet från affärssystemet Microsoft Dynamics eller från Power BI är meriterande. Du har goda språkkunskaper och hanterar engelska i tal och skrift.
Du som person
I den här tjänsten kommer vi att lägga stort värde på dina personliga egenskaper. Vi söker efter dig som är jordnära, du har ett ödmjukt förhållningssätt i din roll och till dina kollegor. Du stimuleras av att arbeta mål- och resultatinriktat och har en drivkraft och vilja att utvecklas och ständigt lära dig nya saker. En hög ambitionsnivå med en förmåga att arbeta självständigt likväl som i grupp är en förutsättning för tjänsten. Då du kommer att ha många kontaktytor i din roll så ser vi att det är viktigt att du uppskattar sociala relationer, där du kan snabbt kan skapa förtroende och knyta hållbara relationer.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig en roll på ett marknadsledande företag med schyssta arbetsvillkor, goda utvecklingsmöjligheter, samtidigt som du bidrar till att motverka de globala klimatförändringarna. Vår företagskultur präglas av hållbarhet, prestigelöshet och kreativitet. Vi månar om din personliga utveckling, där du som anställd själv kommer att få vara en del i utformningen av din roll och arbetssituation. Vi är en arbetsplats med Omtanke och Hållbarhet i fokus som du ska kunna känna dig stolt över att jobba på!
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Grevie
Lön: Enligt överenskommelse
Omfattning: heltid, vikariat 15 månader
Du kommer att rapportera till ansvarig för Product- and Project Management, Global Products and innovation, och ingå i en avdelning bestående av såväl Product Management, R&D, IT-solutions och Hållbarhet.
Vill du veta mer om tjänsten
Kontakta Annelie Malmström, Chef för Product- and Project Management Global Products and innovation Tel 0431-85333, eller via mail annelie.malmstrom@lindab.com .
Välkommen med din ansökan!
Urvalet sker löpande, skicka därför in din ansökan snarast möjligt.