OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svenska kyrkan i Helsingborg omfattar en organisation med cirka 200 anställda, fördelat på 4 stadsförsamlingar samt Kyrko- och kyrkogårdsförvaltning inkl fastighetsförvaltning.
Tjänsten är ett föräldraledighetsvikariat till och med januari 2011 med eventuell möjlighet till tillsvidare tjänst därefter.
Arbetsuppgifterna består i att svara för kontantkassa, avstämningar och sammanställning av utanordningar, avstämning och registrering mm av kollekter. Svara för avstämning och kontering av kyrkoförvaltningens kassaenhet, avstämning av kyrkogårdsförvaltningens gravskötselavtal, kundfodringar och plusgiro. Delta i ekonomigruppens löpande registrering av journaler och verifikationer.
Du som söker bör ha kompetens som gymnasieekonom samt helst erfarenhet av liknande uppgifter. Erfarenhet av löneredovisning är meriterande.