Vikarierande registrator

Arbetsbeskrivning

Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?"

Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle.

Vad jobbar du för?

I Bjuvs kommun byggs och planeras det mycket, här utvecklas både livsmiljöer och arbetsmetoder. Du kommer att få arbeta på bygg- och miljöförvaltningen. Du kommer att arbeta med oss på bygg- och miljöförvaltningen, där vi jobbar med
bygglov, strandskydd, bostadsanpassning, kulturmiljö, tillsyn enligt PBL, geodata, miljö- och hälsoskydd och livsmedelskontroll. Bygg- och miljöförvaltningen arbetar också aktivt med att digitalisera verksamheten för bättre service och ökad kvalitet. Din arbetsplats kommer att vara på kommunhuset, som bara ligger ett stenkast från pågatågstationen.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en registrator som kan arbeta som timvikarie.

Som registrator kommer du att arbeta nära förvaltningens nämndsekreterare och även ha samarbete med övrig personal på förvaltningen såsom bygglovshandläggare och miljö- och hälsoskyddsinspektörer.

Som registrator kommer du att arbeta med hantering av förvaltningsbrevlådan, registrering och diarieföring av handlingar, expediering av beslut samt utlämnande av allmänna handlingar. I rollen ingår även att vara arkivredogörare, vilket innebär
att du kommer att ha mycket ansvar för förvaltningens operativa arkivarbete.

Som registrator hanterar du en mängd olika handlingar, såväl interna som externa, och det är viktigt att de hanteras och tillgängliggörs på rätt sätt enligt gällande lagstiftning och rutiner. I ditt arbete säkerställer du en rättssäker och effektiv
hantering av allmänna handlingar enligt gällande lagstiftning samt enligt förvaltningens rutiner.

Du har en viktig roll där det krävs att du är strukturerad och har god förmåga att organisera och prioritera. Arbetet är utåtriktat och kräver god samarbetsförmåga. Det är mycket utvecklingsprojekt på gång inom området informationshantering, därför ser vi att du är utvecklingsinriktad och själv tar initiativ.

KVALIFIKATIONER
Du har för tjänsten relevant högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, statsvetenskap eller motsvarande som arbetsgivare bedömer som lämpligt.
Du är kanske nyexaminerad men har du viss erfarenhet inom registratur och diarieverksamhet inom offentlig förvaltning och av systemadministration i dokument- och ärendehanteringssystem så är det meriterande. Det är även meriterande med erfarenhet från EDP vision.

Du har goda kunskaper om de regler som styr hanteringen av allmänna handlingar samt de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorns funktion och ansvar.
Du är bra på att skapa strukturer, ha ordning och reda i administrativa processer samt kan förmedla detta på ett pedagogiskt sätt.
Som person är du:
• Samarbetsinriktad och tycker om att arbeta på många arenor.
• En god kommunikatör, såväl muntligt som skriftligt.
• Bra på att se möjligheter och lösa problem.
• Drivande och utvecklingsinriktad, du genomför det som behövs för att uppfylla mål och skapa resultat.

ÖVRIGT
Bjuvs kommun är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag.
Känslan skapar Familjen Helsingborg.
Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga.
familjenhelsingborg.se

Sammanfattning

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024