Vikarierande registrator

Vikarierande registrator

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Om arbetsplatsen
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 3650 medarbetare - från undersköterskor, sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.

En av våra mycket duktiga registratorer ska vara föräldraledig och vi behöver en vikarie för henne. Vi söker därför nu en vikarierande registrator till administrativa avdelningen. Vi arbetar bl.a. med att vård- och omsorgsförvaltningens ärende- och dokumentationshantering, nämndsadministration, utredningar och annat övergripande administrativt stöd till förvaltningsledningen. Vi söker nu dig som vill arbeta med struktur och gillar ordning och reda.

Vill du vara med och göra skillnad? Välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsbeskrivning
Du kommer att bli en viktig och central medarbetare på den administrativa avdelningen. Du kommer tillsammans med en registatorskollega ansvara för förvaltningens diarium och för diarieföring av ärenden och dokument. I arbetet ingår även en del arkivering och andra arkivfrågor som t.ex. uppdatering av dokumenthanteringsplan. I tjänsten som registrator ingår också att hantera och lämna ut allmänna offentliga handlingar.

Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande och även andra administrativa uppgifter kan förekomma såsom beställningar, bokningar, inköp, fakturahantering och IT-samordning. Du kommer att ingå i ett team tillsammans med registrator, nämndsekreterare och administratör.     

Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.

Kvalifikationer
Vi vill att du har gymnasieutbildning med inriktning mot administration eller annan utbildning inom området diarieföring och ärendehantering. Vi ser också gärna att du har några års erfarenhet av arbete inom administration och service. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig verksamhet och av att arbeta i en politiskt styrd organisation.

Som person är du noggrann, välorganiserad och har en utpräglad servicekänsla. Du kan hantera många uppgifter samtidigt och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Det är viktigt att du agerar på ett sätt som skapar förtroende samt har förmåga att upprätta och behålla goda relationer.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har förmåga att självständigt lösa olika arbetsuppgifter och du är en van och säker användare av digitala verktyg samt lätt för att lära dig nya system. Vi förutsätter att du redan har goda kunskaper i Officepaketet samt i digitala mötesverktyg. Vi arbetar för närvarande i ärendehanteringssystemet Ciceron och vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av detta.

Var vänlig och ange löneanspråk i din ansökan.

Övrig information
Sista ansökningsdag: 2024 04 05

Tidsbegränsad anställning, vikariat 15 juni 2024 - 2025-08-31 (eller enligt överenskommelse), heltid.


Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.

Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag i oöppnat kuvert från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

Innan anställning kommer vi göra en kontroll av medborgarskap. Du kommer behöva uppvisa pass, nationellt ID-kort eller personbevis. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du även styrka ett giltigt arbetstillstånd eller att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd enligt Utlänningsförordningen 6 kap. §13a.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2024
  • Ansök senast: 5 april 2024

Liknande jobb


Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

20 december 2024

Registrator till Socialförvaltningen

Registrator till Socialförvaltningen

19 december 2024