Vikarierande registrator/nämndsamordnare

Vikarierande registrator/nämndsamordnare

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Herrljunga kommun - hjärtat av Västra Götaland! Med våra goda pendlingsmöjligheter och vår tydliga och välkomnande VI-känsla är vi kommunen och arbetsgivaren för dig. Hos oss kommer du arbeta med att ge våra invånare en god service och bidra till att nå kommunens mål om långsiktig hållbarhet och att bli 10 000 invånare.

Administration- och kommunikationsenheten ingår i kommunstyrelsens förvaltning och ansvarar bl.a. för den centrala registraturen, nämndsamordningen och arkivet i kommunen. Enheten fungerar även som stödfunktion i GDPR-frågor samt arbete med kommunens informationssäkerhet. Under 2022 kommer enheten även att ansvara för samordning av valet.
Vårt uppdrag är att upprätthålla en rättssäker, transparent och effektiv administration och kommunikation.


ARBETSUPPGIFTER
I din roll som registrator/nämndsamordnare kommer du att dela ansvar för registraturen med vår nuvarande registrator men du kommer även att agera som nämndsamordnare. I första hand innebär detta sekreterarskap för kommunfullmäktige men vid behov även att vara behjälplig i arbete med nämndsamordning av kommunstyrelsen och övriga nämnder. I ditt uppdrag kommer du ansvara för dokumentflöden, framtagandet av kallelser samt för protokollskrivning och expediering av beslut.
Som registrator kommer du att arbeta med den centrala posthantering och registrering, utlämnade av allmänna handlingar samt med utveckling av och utbildning inom vårt dokument- och ärendehanteringssystem.
I din roll utgör du en länk mellan förvaltningsorganisationen och förtroendevalda. I uppdraget kan även ingå utredningsarbete och systemadministration av förvaltningens specifika system.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant utbildning, så som statsvetenskap eller offentlig förvaltning, eller dig som har motsvarande kompetens kring kommunallagen, förvaltningslagen samt offentlighets- och sekretesslagen som du har byggt upp på ett annat sätt.
Det är viktigt med kunskap inom Officepaketet samt att du trivs med ett digitalt arbetssätt. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem, nämndsekreteraruppgifter samt erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet.
Som person är du lugn, noggrann och strukturerad. Tjänsten kräver god samarbetsförmåga samt serviceorienterat förhållningssätt.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med dataskyddsförordningen och informationssäkerhet.


ÖVRIGT
I Herrljunga kommun gäller heltid som norm med möjlighet till deltid. Om heltidsuppdrag saknas kan det innebära att tjänster kan kombineras med andra arbetsuppgifter, eller vid annan arbetsplats.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Herrljunga kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som säljare:
Herrljunga kommun har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Dan Bengtsson

Sammanfattning

Besöksadress

Torget 1 Herrljunga
None

Postadress

Box 201
Herrljunga, 52423

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024