OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den mest spännande arbetsgivaren inom offentlig förvaltning och bästa skolkommun. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!
Bemanningsenheten i sektor Omsorg söker en ny rekryteringsadministratör. Enheten består av fyra rekryteringsadministratörer, en bemanningsledare och en enhetschef som har ett tätt och glatt samarbete. Bemanningsenheten är en arbetsgrupp som tar sig an dagens rekryteringsläge inom omsorg med stort intresse och entusiasm. Här är alla nya idéer välkomna och med stöd av varandra arbetar vi i ett högt tempo med målet att kunna tillsätta alla vakanser som kommer in och tillhandahålla nya timvikarier där behov finns.
Dina arbetsuppgifter
Du som blir en del av vårt team erbjuds ett omväxlande och utvecklande arbete där du kommer att arbeta administrativt och där egna lösningar och ett självgående arbetssätt är av stor vikt. Arbetet består till största delen i att rekrytera personal för äldre- och funktionshinderomsorg vid korttidsfrånvaro. I detta ingår allt från vakanstillsättning i en vakansmodul till att vara med i själva rekryteringsprocessen av medarbetare som till exempel att hålla intervjuer och ta referenser. Exempel på ytterligare arbetsuppgifter är att skriva anställningsavtal, arbetsgivarintyg, varsel, annonsera tjänster med mera. I arbetet ingår bland annat daglig kundkontakt och support i bemanningssystemet.
Om dig
Vi söker dig som är serviceinriktad och har ett mycket bra bemötande. Du ska ha stor förmåga att snabbt kunna växla mellan olika arbetsuppgifter och fortfarande behålla kvalitén i arbetet som utförs. Du är stresstålig, självgående och en problemlösare ut i fingerspetsarna. Det är meriterande om du har arbetat i BeSched.
För arbetet krävs att du har:
• mycket god kunskap i svenska både gällande tal och skrift
• fullgod datorvana
• minst ett års administrativ erfarenhet (med det menar vi att du har haft en tjänst som inneburit enbart administrativa arbetsuppgifter)
• kunskap om och erfarenhet av att hålla i anställningsintervjuer och att ta referenser
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Övrigt
Placering: Bemanningsenheten, Henån
varaktighet: Vikariat 4 – 6 månader
Arbetstid: Dagtid med var 4:de söndag.
Lön: Individuell lönesättning, ange löneanspråk.
Sista ansökningsdag: 2022-02-23
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Kontaktpersoner:
Enhetschef: Linda Rosendahl, 0304-33 45 92
Rekryteringsdaministratör: Maria Fababeir, 0304-33 45 90
Fackliga kontaktpersoner:
Nås via kommunens växel: 0304-33 40 00
För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.
Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: www.orust.se
Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.