OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Swebus AB utvecklar, säljer och producerar resor med buss på entreprenad åt Sveriges länstrafikbolag och står i dagsläget för drygt 30 procent av de offentliga busstransporterna i landet. Vi är därmed Sveriges ledande bussbolag med närmare 7000 medarbetare, 2700 bussar och en omsättning på cirka 3 miljarder SEK. Swebus är helägt av Concordia Bus BV som är en av Europas tio största bussoperatör med verksamhet även i Norge och Finland. Vi söker dig som är intresserad av att gå in i en ledande roll för vår Reskontragrupp under vår nuvarande chefs tjänstledighet. I rollen ingår att leda och fördela arbetet för 5 medarbetare, säkerställa och utveckla rutiner för kund- och leverantörsreskontra, rapportera och följa upp fakturaflöden samt delta i arbete med likviditetsprognos/budget. Du har relevant utbildning och minst ett par års erfarenhet av liknade arbete. Du har lätt för att fatta beslut, är driven och arbetar med hög noggrannhet. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, har grundläggande kunskaper i engelska samt god datavana gärna med erfarenhet av Agresso. Det är önskvärt att du har tidigare erfarenhet av att leda andra. Du trivs och arbetar bra med andra människor och kan kommunicera på ett pedagogiskt sätt och på så sätt fungera som ett stöd för dina medarbetare.