Vikarierande Samhällsvägledare

Vikarierande Samhällsvägledare

Arbetsbeskrivning

Om arbetsplatsen
Kommunikation och säkerhet är en av sex enheter inom kommunstyrelseförvaltningen. Enheten består av medborgarkontoret, telefonväxel samt de samordnande funktionerna kommunikation och säkerhet. Samhällsvägledarna på medborgarkontoret arbetar med att ge god service och stöd till människor som bor, verkar eller besöker Melleruds kommun samt andra förvaltningar. Vi arbetar bland annat med färdtjänstfrågor, felanmälan, parkeringstillstånd, uthyrning, telefoni, och utredningar. Vi är även kommunhusets reception och kommunens åretruntöppna turistbyrå.
Vi söker nu en vikarierande samhällsvägledare till medborgarkontoret då en av våra kollegor kommer vara föräldraledig.
Arbetsbeskrivning
Som samhällsvägledare möter du medborgare och hjälper dem med alla slags frågor som hör till vårt uppdrag. Du kommer även att ställas inför frågor som inte nödvändigtvis hör till kommunens grunduppdrag. Samhällsvägledarna har olika fokusområden. Just den här tjänsten är tänkt att fokusera på områdena turism, reception och uthyrning. Vi tror att du kommer trivas i rollen om du är en person som gillar att:
· träffa och hjälpa människor
· söka, förstå och dela med dig av information och kunskap
· hela tiden lära dig nya saker och utveckla dig själv
· jobba både självständigt och i team för att nå mål och bli bättre
· hitta nya sätt att arbeta och ständigt utveckla vår service och våra arbetssätt
· arbeta med lösningsfokus.
Jobbet innebär en variation av fasta administrativa arbetsuppgifter och service till medborgare, besökare och anställda via telefon, e-post och på plats. Vi vill hjälpa människor snabbt, effektivt och säkert.
Kvalifikationer
Vi söker dig med:
· eftergymnasial utbildning, gärna högskoleutbildning med samhällsinriktning eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
· intresse att arbeta självständigt, strukturerat och i ett högt tempo
· mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är en merit
· god administrativ förmåga
· god datavana med förmåga att hantera flera olika it-baserade system
· erfarenhet av att söka och hantera stora mängder information
· erfarenhet av ett serviceyrke, gärna med telefonen som redskap
· intresse för att stötta medborgare och besökare.
För att trivas i rollen som kommunens ansikte utåt behöver du ha en känsla för service, en mycket god förmåga att samarbeta och kunna hålla flera bollar i luften samtidigt. Du kommer dagligen att ställas inför många olika typer av frågor vilket kräver att du är initiativrik, nyfiken och motiveras av att se lösningar. Vidare behöver du ha kunskaper om hur samhället och hur kommunen fungerar.
Övrigt
Tillträde enligt överenskommelse dock senast från 31 augusti 2021 och 10 månader. Eventuellt finns möjlighet att arbeta deltid från månad 11.
Anställningsintervjuer är planerade att hållas 10 maj em, 11 maj fm och 17 maj em.
Välkommen med din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Per-Henrik Larsson
0523-61 33 27
Maria Hemlin personalchef
0523-61 32 37
Magnus Andersson
0523- 61 31 29
Jeanette Thorell
08-606 70 00
Ingeborg Granlund
08-606 50 46

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunstyrelseförvaltningen Lysekil
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 april 2021
  • Ansök senast: 2 maj 2021

Besöksadress

Kungsgatan 44
None

Postadress

Kungsgatan 44
Lysekil, 45380

Liknande jobb


Kommunvägledare till Partille kommuns kundcenter

Kommunvägledare till Partille kommuns kundcenter

15 oktober 2024

Extrajobb som samhällsvägledare i kundtjänsten, Kramfors kommun

Extrajobb som samhällsvägledare i kundtjänsten, Kramfors kommun

7 oktober 2024

Samhällsvägledare

Samhällsvägledare

3 oktober 2024