OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lilla Edets kommun är en av kommunerna i Göteborgsregionen, gynnsamt belägen längs Göta älv med närhet till Göteborg, Trollhättan och Uddevalla. Du tar dig snabbt och säkert med tåg eller på motorväg mellan orterna. De goda kommunikationerna ger oss möjligheten att fortsätta växa och utvecklas.
I kommunen arbetar cirka 1500 medarbetare med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra drygt 14 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför bland annat kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, semesterdagsväxling, bidrag till studielitteratur, möjlighet till privatbilleasing och mycket annat. Hos oss finns närhet till de du samarbetar med och tack vare vår storlek har du goda möjligheter att påverka och utveckla våra verksamheter.
Beskrivning
Vi söker nu efter en vikarierande samhällsvägledare då en av våra kollegor ska gå hem på föräldraledighet.
Som samhällsvägledare i Lilla Edets kommun ingår du i kommunikationsavdelningen som består av kommunens Medborgarservice samt ett kommunikationsteam. Avdelningen består av sju kollegor som leds av kommunikationschefen. Kommunikationsavdelningen tillhör sektor kommunledning.
Arbetsuppgifter
Medborgarservice ger medborgare, besökare, företagare service som är snabb, enhetlig och håller en hög kvalité. Det dagliga arbetet i Medborgarservice innebär att du tar emot besökare och svarar i telefon samt hanterar inkomna frågor och synpunkter via bland annat digitala system och e-post. Du lämnar svar direkt eller vägleder dem vidare till rätt instans. Medborgarservice ger också intern service till kommunens verksamheter. Från 1 mars 2022 tar Medborgarservice också över kommunens växel i egen regi. Detta är ett led i vår resa till att bli ett kontaktcenter – med målet att fler ska få svar direkt.
I arbetet som samhällsvägledare gäller det att föra en god och konstruktiv dialog med verksamheterna för att utveckla servicen till medborgarna. Tillsammans ska vi göra skillnad för dem vi är till för. Medborgarservice är även utgivningskontor för SITHs-kort (tjänste-id) och samverkar med andra offentliga verksamheter och myndigheter i olika ärenden.
Kvalifikationer
Du är positiv, initiativrik och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Du tycker om att jobba med människor och service, och att du lägger stort fokus på att möta besökarnas behov. Det är viktigt att du har viljan att hjälpa andra, är lyhörd och öppen samt förmår att anpassa ditt arbetssätt och din kommunikation. Samarbetet mellan kollegor är mycket viktigt. Du är trygg och stabil samt klarar av stressiga situationer. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet med inriktning mot service och information. Du har också goda IT-kunskaper och är van att använda modern teknik för att söka och använda information.
Krav är eftergymnasial utbildning med arbetslivserfarenhet inom kundservice/kundkontakt som av arbetsgivaren bedöms som relevant för tjänsten. Krav är också att du talar och skriver flytande svenska och engelska. Ytterligare språkkunskaper ser vi som positivt.
Låter detta som något för dig? Ansök redan idag! Vi kommer att granska inkomna ansökningar kontinuerligt och genomföra intervjuer under ansökningstiden.
Villkor
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse
Varaktighet: Ett år med möjlighet till förlängning