OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår samordnare ska vara föräldraledig. Vi söker därför efter en driven kollega som kan vikariera för henne på vårt stödboende i Bromma.
Beskrivning av tjänsten
Tillträde 2023-02-01 eller enligt överenskommelse. Vikariatet sträcker sig över ett år med möjlighet till likvärdig tillsvidareanställning. Tjänsten omfattar heltid 40 h/vecka med tjänstgöring måndag till fredag mellan kl. 08 och kl. 17.
Beskrivning av verksamheten
På Stödboende Bromma tar vi emot klienter över 21 år med beroendeproblematik, psykisk ohälsa, samsjuklighet, kriminalitet eller annat socialt nedbrytande beteende. Vårt uppdrag består i att stödja den enskilde att under trygga och säkra former utveckla sin självständighet i syfte att efter avslutad placering kunna ha ett helt självständigt boende. Insatserna för att uppnå detta består bland annat i att stödja den enskilde i utförandet av ADL-uppgifter, myndighetskontakter och med att skapa och upprätthålla förutsättningar för en stabil vardag, såväl praktiskt som psykosocialt.
Verksamheten utgörs av enskilda lägenheter i ett sammanhållet bestånd med personalkontor i direkt anslutning till lägenheterna. Verksamheten arbetar på uppdrag av socialtjänsten med utgångspunkt i varje klients individuella förutsättningar, förmågor och behov.
Arbetsuppgifter
Som samordnare ansvarar du för verksamhetens operativa arbete. Detta består bland annat av att:
- Aktivt delta i och leda verksamhetens klientnära arbete.
- Samordna verksamhetens praktiska och administrativa arbetsuppgifter.
- Stödja och arbetsleda verksamhetens behandlingspedagoger i utförandet av insatsen.
- Stödja och vägleda verksamhetens behandlingspedagoger i administrativa uppgifter, så som social dokumentation, upprättande av genomförandeplaner, riskanalyser och månadsrapporter.
- Verka för en god samverkan med övriga aktörer av vikt i syfte att stödja klienten på bästa sätt, så som beroendemottagning, kriminalvård och psykiatri.
- Verka för en förstklassig service och en högkvalitativ insats gentemot såväl placerade klienter som socialtjänsten.
Arbetet bedrivs med utgångspunkt i Patias värdegrund.
Din profil
Vi söker dig som är driftig, positiv och engagerad. Du har minst tvåårig eftergymnasial utbildning inom relevant område, så som socionom, socialpedagog, beteendevetare eller utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig - motsvarande minst 400 YH-poäng. Du besitter vidare minst två års erfarenhet av socialt arbete. Du drivs av att vara en del av det klientnära arbetet och av att inspirera och arbetsleda dina kollegor. I din roll har du ett nära samarbete med dina chefer, men då ensamarbete förekommer är du en trygg person som finner det utmanande och utvecklande att arbeta självständigt och fatta egna beslut. Du är en utåtriktad person med goda samarbetsförmågor och du förstår vikten av att erbjuda service av god kvalitet. Du har vana av att arbeta enligt Socialtjänstlagen och har goda förmågor att uttrycka dig i tal och skrift.
Meriterande är att du har erfarenhet av såväl arbetsledning som av socialt praktiskt arbete och ett intresse av marknadsföring, att du har erfarenhet av att arbeta med IBIC och att du besitter relevant metodkunskap, så som MI, återfallsprevention och/eller Kriminalitet som livsstil.
B-körkort är ett krav.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vid anställning kommer vi att be om ett utdrag ur polisens misstanke- och belastningsregister.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum för annonsen har passerat, så vänta inte med din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig.