Vikarierande Service Delivery Manager till Flytt

Vikarierande Service Delivery Manager till Flytt

Arbetsbeskrivning

Var med och utveckla vår nya Business Unit Flytt

Vi söker nu en Vikarierande Service Delivery Manager till Flytt. Vi söker dig med ett stort intresse för att fortsätta utveckla affären, kundupplevelsen och personalgruppen. Stort fokus under nästa år kommer ligga på lönsamhet, kvalitet och att utveckla hållbara och effektiva arbetssätt.

Hemfrid är företaget som har varit med att bygga en helt ny bransch, hushållsnära tjänster. Vi söker en Vikarierande Service Delivery Manager till vårt kontor i Stockholm. Som Vikarierande Service Delivery Manager hos oss får du kliva in i en snabbrörlig och energifylld miljö med fokus på kund, planering, service och ledarskap - Låter det intressant? Läs mer nedan!   

Din roll

Som Vikarierande Service Delivery Manager på Hemfrid ligger fokus på effektiv bemanning, utveckling och efterlevnad av operationella processer, ledarskap och kunddialog. Tillsamman med ditt team arbetar du för att bygga en lönsam affär, att våra tjänster håller högsta kvalitet och våra kunder upplever den bästa servicen i branschen. I det dagliga arbetet kommer du ha kund- och personalkontakt samt samarbetar med andra områden och avdelningar för att säkerställa rätt förutsättningar och ett effektivt resursnyttjande. Du ansvarar även för områdets KPI:er, att utveckla arbetssätt och säkerställa att best practice efterlevs samt planera, genomföra och följa upp aktiviteter för att nå mål.

Flyttjänster är i sin natur oerhört komplexa med många osäkra moment varför ständig förbättring och datadriven utveckling är absoluta förutsättningar för framgång. Du förväntas vara van att ta till dig och agera på data och insikter i syfte att optimera affärens effektivitet och lönsamhet.

Inom ditt chefsansvar ingår Arbetsuppgifter så som resursplanering, rekrytering, uppföljning och utveckling av din personalgrupp. Du verkar för att Hemfrid ska fortsätta ha engagerade medarbetare som levererar i toppklass. I rollen ingår uppföljning och rapportering till Business Unit Manager.

Rollen är ett föräldravikariat på 6-9 månader men med mycket goda möjligheter till en tillsvidaretjänst inom vår flyttaffär alternativt andra affärsområden på bolaget.

Du som person

Vi söker dig som har en hög målmedvetenhet och affärsdriv. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och för att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är mycket resultatdriven och drivs av höga mål.

Vi tror att du får energi av mötet med människor och trivs med att ha många kontaktytor. Det är en självklarhet för oss att du har högt engagemang, serviceinriktad och alltid sätter kunden i fokus. Du hittar smarta, hållbara lösningar och verkar för att Hemfrid vill skapa den mest bästa kundupplevelsen.

Du behöver vara flexibel och förändringsbenägen och vi ser att du gillar att ta egna initiativ till förbättringar och vill arbeta på ett företag där du får vara med och påverka både din egen karriärsresa och vår resa. Hos oss på Hemfrid är den ena dagen inte är den andra lik.

För att summera ser vi att du: 

- Har relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- Har erfarenhet från en bred roll med högt tempo och många olika arbetsmoment 
- Har erfarenhet från en personalintensiv bransch och vet vad det innebär
- Har erfarenhet av att leda andra människor - gärna tidigare chefserfarenhet
- Erfarenhet från kundservice och/eller chefserfarenhet/senior arbetsledande befattning


Som person:

- Brinner du för att ge god service
- Är du initiativtagande, självgående och lösningsorienterad och samtidigt har god samarbetsförmåga
- God problemlösningsförmåga för att hitta kreativa lösningar på komplexa problem
- Mycket god erfarenhet från försäljning och service.
- Drivs du av att jobba mot mål och trivs i en organisation med resultatuppföljning
- Har du lätt att uttrycka dig i tal och skrift
- Talar, förstår och skriver du på både god svenska samt engelska
- Trivs du med att jobba i olika digitala system och har lätt att ta till dig nya systemkunskaper


Ansökan

Har du kommit så här långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig!

För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering.

Har du frågor kring tjänsten får du gärna kontakta rekryterande chef Fredrik Fjärdsmans fredrik.fjardsmans@hemfrid.se

Vid frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Orsola Lazzarin, Talent Acquisition Partner, på rekrytering@hemfrid.se.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Nilsson

Sofia Källkvist

Sofia Källkvist
+46 855591523
Rebecca Olofsson

Familjeservice

Anne johansson

Rekrytering Hemfrid

Jessica Magnusson
+46840912650

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hemfrid
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 mars 2023
  • Ansök senast: 19 mars 2023

Besöksadress

Rosenlundsgatan 13
None

Postadress

Rosenlundsgatan 13
Stockholm, 10064

Liknande jobb


22 november 2024

Enhetschef administrativa enheten

Enhetschef administrativa enheten

22 november 2024

18 november 2024