OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete inom en framtidsbransch. För dig som brinner för att ge toppklassig service, skapa goda resultat och som trivs att samarbeta med andra människor är detta ett spännande jobb!
Om tjänsten
Som Servicemedarbetare är din huvudsakliga arbetsuppgift att ta hand om våra kunder som hyr bil hos oss genom att ge den bästa servicen och kundupplevelsen från det att kunden får nycklarna i handen till dess att bilen är klarställd efter hyra.
Mer specifikt innebär rollen att ta emot kunder över disk, leverera bilar till kunder, flytta bilar runt om i Stockholm, hämta/lämna bilar på verkstad samt att arbeta i garaget där bilar klarställs före och efter hyra. Inne på kontoret arbetar du bl.a. med att ta emot, bekräfta och förbereda bokningar av bilhyror per telefon, mail och över disk. Utöver detta ingår även administrativa uppgifter som att redovisa hyresavtal samt andra vanligt förekommande kontorsuppgifter. När du inte är på kontoret arbetar du i garage med att klarställa bilar vilket innebär rengöring av bilen både in- och utvändigt, tanka samt att genomföra skadebesiktningar enligt Europcars standard.
Tjänsten avser ett vikariat på heltid t.o.m. december 2024 med start så snart som möjligt. Arbetstiden är schemalagd enligt stationens öppettider, helgarbete förekommer.
Om oss
Fler upptäcker fördelarna med att hyra bil för att kunna vara flexibel och välja bil efter tillfälle och behov. Europcar är det gröna mobilitetsföretaget och är Europas ledande biluthyrningsföretag. Vi arbetar utifrån våra värderingar Driv, Integritet och Hållbarhet samt har som målsättning att ha de nöjdaste kunderna. I Sverige har Europcar 141 utlämningspunkter och 5 000 bilar. Europcar drivs i Sverige av Europeisk Biluthyrning AB som är ett dotterbolag till Volkswagen Group Sverige AB.
Personliga egenskaper
För att du ska trivas och vara rätt person för tjänsten är det en förutsättning att du är serviceinriktad och duktig på kundbemötande. Sälj- och kommunikationsförmåga är två viktiga egenskaper. Du har god samarbetsförmåga och är självständig, entusiastisk och positiv. Vidare är du stresstålig, lösningsorienterad och har förmåga att prioritera ditt arbete. Vi ser även att du har god administrativ förmåga och är noggrann.
Viktigt för tjänsten
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
- Avslutat 3-årigt gymnasium
- 1-2 års arbetslivserfarenhet från service både över disk och via telefon
- Goda kunskaper i MS Office-paketet
- B-körkort
Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Har du frågor om tjänsten kontakta rekryterande stationschef Sofi Olivemark på sofi.olivemark@europcar.se
Varmt välkommen med din ansökan senast den 20 februari 2021.
Kontaktpersoner på detta företaget
Yesemin Unlu
Sebastian Axelsson