OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi tycker att hemelektronik är fantastiskt. Vi vill därför att fler skall få hemelektronik i sin vardag genom att göra det så enkelt och billigt som möjligt. Det är utgångspunkten i allt och gör NetOnNet till det självklara valet.
NetOnNet består av ett gäng härliga, duktiga och inspirerande medarbetare vars stora passion är just hemelektronik. Våra medarbetare är vår viktigaste faktor och det är tillsammans som vi växer, både som företag och människor. Eftersom vi gillar vårt arbete ser vi därför till att ha roligt på arbetsplatsen och självklart har vi det tillsammans. Hos oss uppmuntrar vi till kreativitet, innovation och förändring. Vi vågar tänka nytt och testa oss fram, vi går helt enkelt vår egen väg. Genom att fortsätta gå vår egen väg utmanar vi branschen och skapar framgång.
Vill du vara med på vår framgångsresa?
Om tjänsten
Nu söker vi en Social Media Specialist med viktig uppgift i att driva oss framåt genom våra digitala kanaler. Rollen innefattar allt ifrån strategi till genomförande och att säkra vår närvaro i sociala kanaler. Du arbetar dagligen med skapande, publicering och uppföljning av Paid Social Media-kampanjer och leverantörsaktiviteter. I rollen driver du också vårt Social Media Community genom att identifiera och arbeta med organiskt innehåll och aktiviteter som bygger relation med våra fantastiska kunder. Du är även ansvarig för vår Influencer marketing vilket innebär allt från kontakt till uppföljning. Du följer löpande KPI och budget för dina ansvarsområden och ser dagligen över och underhåller vår närvaro i sociala kanaler. Rollen är otroligt viktig och central hos oss på NetOnNet och du kommer därför ha god kontakt med många andra spännande funktioner och kollegor hos oss. Du arbetar dagligen tajt ihop med marknadsavdelningen men också med PR och kundservice och rapporterar till vår Marknadschef.
Vem är du?
Du har många års erfarenhet av arbete i sociala medier och håller dig ständigt uppdaterad om trender och nyheter i det sociala medielandskapet. Som person är du en prestigelös lagspelare men med ett driv och ansvar för att ta saker i egna händer och se till att det genomförs. Du är kreativ och besitter en förmåga att fånga in relevant information som du omvandlar till attraktivt och kommunikativt content för våra sociala kanaler och hanterar det svenska språket obehindrat samt med lätthet kan anpassa språk och tonalitet till målgruppen.
Kvalifikationer
- Relevant utbildning inom digitala medier, marknadsföring och/eller kommunikation
- Flera års erfarenhet av liknande arbete
- Erfarenhet av att arbeta med Facebook/Meta, Instagram, TikTok, Youtube
- Erfarenhet av att arbeta i Ads Manager
- Grundläggande kunskaper i Adobe Photoshop, Adobe Premiere och Google Analytics
- Duktig skribent, gärna copywriter med tränat öga för bild och form.
- Flytande svenska i tal och skrift. Norska språket är en merit
Vad kan vi erbjuda?
Vi kan erbjuda dig en intressant tjänst med många möjligheter. NetOnNet befinner sig i en spännande fas där du är en viktig faktor då det är våra medarbetare som gör NetOnNet framgångsrikt.
Våra värderingar
NetOnNets arbete präglas av fyra värdeord - Enkla, Ärliga, Nytänkande och Tillsammans - ledstjärnor i vardagen när det kommer till hur företagets medarbetare agerar, fattar beslut och tar sig an uppgifter. För NetOnNet är det viktigt att du känner igen dig i värdeorden, och kan applicera dem i ditt arbete.
NetOnNet strävar efter att ha en bred mångfald inom personalen, dels för att personalstyrkan ska spegla samhället i stort, dels för att mångfald berikar organisationen med viktiga insikter som ger ökad förståelse för företagets ständigt växande kundbas.
Placering: Vi har uppgraderat och byggt vi om vårt huvudkontor till det nya sättet att arbeta. Vi inför en ny arbetsplatsstrategi som förenar det bästa av två världar, där vi kombinerar effektiviteten i det digitala arbetssättet med kreativiteten och styrkan med de fysiska mötena. Det ger dig möjlighet att arbeta hemifrån viss del av arbetstiden. På det här viset vill vi forma ett starkt hållbart företag med medarbetare som utvecklas som individer som möjliggör starka resultat.
Tillträde: Juni eller enligt överenskommelse
Omfattning: 100%
Typ av anställning: Vikariat på minst 12 månader.
Ansökningstid: Sista ansökningsdag måndagen 1:e juli, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Sökord:
Social media, social media manager, social media specialist, paid social, digital marketing, social marketing, organic social, head of social media, marketing, communication, media, marknadsföring, kommunikation, digital kommunikation, sociala medier
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Avdelning Caroline Tran
070-490 9698
Christer Lindqvist
033-488 400
Pierre Skoog
033-488 400
Peter Thorell
033-488 400
Calle Flyberg
033-488 400
Johan Österberg
033-488 400
Mattias Johansson
033-488 400
Torvald Pålsson Stråe
033-488 400
Marina Davarinou
033-488 400
Mattias Johansson
033-488400