Vikarierande socialsekreterare

Arbetsbeskrivning

Avesta 2020 – Något fantastiskt kommer att hända.
Avesta kommun är mitt inne i ett utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang.
År 2020 är vi 25 000 invånare, har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd, och vi vet att vi gjorde det tillsammans!



ARBETSUPPGIFTER
Försörjnings- och sysselsättningsenheten i Avesta söker, under förutsättning att erforderliga beslut fattas, en socialsekreterare för handläggning av ekonomiskt bistånd.

Inom verksamheten finns 12 heltidstjänster fördelat på enhetschef, 1:e socialsekreterare handläggare och mottagningssekreterare. Till försörjnings-och sysselsättningsenheten hör dessutom budgetrådgivning, konsumentrådgivning, handläggare för dödsboanmälan och boende som bistånd samt vår reception.

Som vik socialsekreterare arbetar du med löpande handläggning av ekonomiskt bistånd. Till din hjälp har du kollegor med lika arbetsuppgifter samt mottagningssekreterare som handlägger förstagångsansökningar. I tjänsten ligger även att verka förebyggande och ha kontakter med andra samverkanspartners, både interna och externa.

Vi sätter individens förmågor i fokus och vår främsta uppgift är att genom aktiva insatser och förändringsarbete skapa och förändra den enskildes egna förutsättningar till att bli självförsörjande.

Jämställdhet
Vi arbetar enligt kommunens jämställdhetsplan och välkomnar både manliga och kvinnliga sökande

Varmt välkommen med din ansökan!



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har stort intresse för utredningsarbete av ekonomiskt bistånd. Du skall vara examinerad socionom eller ha annan examen med inriktning mot det sociala arbetsfältet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av socialt arbete, utredningsarbete samt myndighetsutövning. Vi vill att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt har god förmåga till både självständigt arbete och samarbete med såväl interna som externa samarbetspartners. Arbetet kräver initiativförmåga och flexibilitet.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Johansson
0226-64 53 11
Sten Eriksson
0226-64 53 88
Eva Holmqvist
0226-64 53 43
Eva Thomson
0226-64 50 37
Maria Kindblom
0226-645171
Anneli Andersson
0226-645620
Susanne Linnér
0226-645451
Britt Lindström
0226-645181
Eva Thomson
0226-645329
Förvaltningschef Carina Johansson
0226-64 53 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avesta kommun, Omsorgsförvaltning
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. 100% dagtid Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2014-08-15 Tillträde: Snarast efter överenskommelse, upphör: 2014-12-31 .
  • Publicerat: 29 juli 2014

Besöksadress

77481
None

Postadress

None
Avesta, 77481

Liknande jobb


Socialsekreterare barn och unga i Centrum

Socialsekreterare barn och unga i Centrum

25 november 2024

Socialsekreterare, ekonomiskt bistånd

Socialsekreterare, ekonomiskt bistånd

25 november 2024

25 november 2024