OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nässjö kommun arbetar utifrån ett helhetsperspektiv på människors behov och har därför en sammanhållen socialförvaltning som arbetar med socialtjänstens hela uppdrag, under mottot "Vi stödjer till ett självständigt liv".
Vi på enhet barn och unga är starkt engagerade i socialt arbete och vill hålla hög kvalitet i vårt utförande. Nässjö kommun sätter socialsekreterarnas kompetens högt och vill ge rätt förutsättningar att genomföra jobbet med bra kvalitet och med en välmående personal. Medarbetarna ska ha tid för reflektion och en balanserad ärendemängd.
Vi erbjuder dig:
- En bra löne- och personalpolitik
- Arbete i mindre team
- Nära arbetsledning
- Engagerade medarbetare och chefer
- Digitalt processtöd
- Kompetensutveckling
- Delaktighet och möjlighet att påverka beslut och resultat
- God introduktion
Socialförvaltningen är uppdelad i en myndighetsdel och två verkställighetsdelar. Enhet barn och unga tillhör myndighetsdelen och arbetar med barn och unga 0-20 år och deras familjer. Enhet barn och unga består idag av ca 50 anställda med specialinriktning för mottagning, barn- och ungdomsutredning, familjehemsvård, familjecentral samt öppenvård.
Vi är en grupp som trivs med att arbeta med varandra och där skratt är en viktig del. Vi har ordinarie BBIC-licens och dokumenterar i Combine. Extern handledning ingår i tjänsten.
ARBETSUPPGIFTER
En av våra socialsekreterare ska vara ledig för studier och vi söker nu en vikarierande socialsekreterare med placering i familjehemsgruppen. Familjehemsgruppen består av fem socialsekreterare, fem familjehemssekreterare och en gruppledare.
Som socialsekreterare ansvarar du för uppföljning och övervägande av barnens familjehemsvård. Tjänsten innebär samordning av barnets kontakter så som biologiska föräldrar, syskon samt ex förskola, skola, BUP och hälso- och sjukvård. Familjehemssekreterarna ansvarar för utredning av uppdragstagare samt ger stöd och handledning till dem. Barnets socialsekreterare och familjehemssekreterarna arbetar oftast i team kring barnet och familjehemmet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med socionomexamen. Du har erfarenhet av socialt arbete, gärna myndighetsutövning och riktat till barn och unga. Du har god kännedom om socialtjänstens uppdrag och aktuell lagstiftning. Erfarenhet av BBIC är meriterande.
Som person är du noggrann, självständig och har lätt för att hantera när förutsättningar och planering ändras i arbetet.
Då arbetet innebär många kontakter, både internt och externt, ska du ha god samarbetsförmåga, vara utåtriktad och positiv. Du ska ha lätt att uttrycka dig både i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har körkort.
ÖVRIGT
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jon Rydholm
0380-51 85 40
Fackliga representanter nås via Medborgarkontore
0380-51 80 00
Verksamhetschef Camilla Nord
0380-518963
Verksamhetschef Malin Johansson
0380-51 82 50
Verksamhetschef Jon Rydholm
0380-51 85 40
Stabschef ekonomi och IT Daniel Aronsson
0380-51 85 55
Områdeschef Angelica Florin
0380-518622
områdeschef Elisabet Lind
0380-51 82 59
områdeschef Pia Lindell
0380-51 88 16
Områdeschef Susanne Rundqvist
0380-51 87 98