OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna där våra medarbetares trygghet och utveckling alltid går hand i hand med organisationens vision. Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare kan göra skillnad med ditt engagemang. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vi är stolta över vår kommuns verksamheter och dess drygt 1100 medarbetare.
Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
Omsorgsförvaltningens Myndighetsenhet
Du kommer att ingå i Omsorgsförvaltningens Myndighetsenhet som idag består av fem socialsekreterare samt en 1:e socialsekreterare. Enheten har även en avgiftshandläggare samt en systemförvaltare. Ett litet team som arbetar med myndighetsutövning inom både äldreomsorg samt LSS och socialpsykiatri. Vi arbetar nära organisationen och dess olika verksamheter. På grund av kommunens storlek får man i arbetet möjlighet att arbeta med varierande arbetsuppgifter vilket gör att ingen dag är den andra lik.
I det lilla teamet arbetar vi tätt tillsammans för att se till att bemöta den enskildes behov och tillförsäkra levnadsvillkor enligt gällande lagstiftning. Samtidigt har du idag även möjlighet att, till viss del, arbeta hemifrån i den mån arbetet tillåter och i stor utsträckning kunna planera arbetet som det passar dig efter avstämning med dina kollegor.
Du kommer att arbeta med myndighetsutövning, främst inriktat mot äldreomsorg, som innebär att du kommer att ta emot ansökningar/anmälningar/vårdplaneringar, utreda, fatta beslut samt följa upp att den enskilde får det stöd den har behov av. Arbetet innebär kontakt med såväl den enskilde som med anhöriga, utförare av den beslutade insatsen, andra myndigheter och vårdgivare. Som socialsekreterare inom äldreomsorgen behöver du ha god förmåga att utgå från individens behov, se helheten och samtidigt följa de lagar, förordningar och praxis som finns. Att informera och vägleda medborgarna i olika frågor utgör en viktig del av arbetet.
Vi erbjuder dig som vill arbeta hos oss:
- Ett utmanande, lärorikt och givande utvecklingsarbete.
- En arbetsplats med varierande arbetsuppgifter vilket genererar möjlighet till personlig utveckling.
- Möjlighet till flexibilitet i hur du lägger upp ditt arbete samt möjlighet till att arbeta hemma när arbetet tillåter.
- En plats i ett välfungerande, positivt och familjärt team där vi månar om varandras arbetsmiljö.
Som socialsekreterare hos oss ser vi att:
- Du är engagerad, empatisk och har förmåga att skapa förtroendefulla relationer.
- Du tar dig an uppgifter med ett praktiskt och konkret förhållningssätt.
- Du kan samarbeta och anpassa dig och ditt arbete till eventuella förändringar.
- Du ser dialog och kommunikation som centrala verktyg.
- Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
- Socionomutbildning eller annan lämplig högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Vi värdesätter erfarenhet av myndighetsutövning, det är dock inget krav.
- Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
- För tjänsten krävs körkort för personbil då verksamhetsområdet är geografiskt stort.
Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv i din ansökan.
Upplysningar
Anna Örnstedt Tf. Myndighetschef, 0345-182 62
AnnCharlotte Ölvestam, socialsekreterare ÄO 0345-180 35
Vision, Nås via Kontaktcenter 0345-180 00