OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Norra innerstadens stadsdelsområde består av de centrala delarna av Stockholm, Norrmalm och Östermalm. Här arbetar vi för att ge våra 155 000 invånare den bästa verksamheten inom bland annat förskola, socialtjänst, äldreomsorg och stadsutveckling. Vi välkomnar dig som vill vara med och göra skillnad för invånarna i Norra innerstaden.
Välkommen till oss
Nu har du chansen att pröva på en spännande och viktig tjänst inom Norra Innerstadens Vuxenenhet.
I mottagningsgruppen är ingen dag den andra lik och i rollen som socialsekreterare i mottagning kommer du i kontakt med en mängd olika fält inom socialtjänsten.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en dynamisk och trivsam arbetsplats. Du erbjuds friskvårdsbidrag, semesterväxling och extern handledning med dina kollegor. Hos oss har du också goda möjligheter att kombinera privatliv och arbetsliv. Vuxenenheten sitter i Garnisonen vid Karlaplan med goda kommunikationer och närhet till vackra grönområden.
Din roll
Som socialsekreterare i Vuxenenhetens mottagning är du enhetens ansikte utåt. Du tar emot orosanmälningar och ansökningar gällande beroende, våld i nära relation, socialpsykiatri, funktionsnedsättning och avhoppare. Du gör tillhörighetsutredningar och förhandsbedömningar. Det ingår även i rollen att tillsammans med chef och kollega bedöma inkomna LVM-anmälningar i nya ärenden, representera enheten på SIP och göra hembesök. Du kommer så gott som dagligen samarbeta med enhetens alla grupper, familjeenhetens mottagning, försörjningsstöd, psykiatrin, beroendevården och polisen.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har:
• Socionomexamen alternativt beteendevetenskaplig högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer är likvärdig.
• Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Det är meriterande om du har:
• Tidigare erfarenhet av myndighetsutövning inom Stockholm stad och kunskap om stadens dokumentationssystem Paraplyet.
• Tidigare erfarenhet av myndighetsutövning inom området Socialtjänst vuxen
Som person är du stabil och har förmåga att hantera pressade situationer som uppstår i arbetet. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, tar initiativ, är engagerad och driver processer vidare på ett självständigt sätt. Du är kommunikativ och strukturerad, har förmågan att planera, organisera och prioritera dina arbetsuppgifter. Du är flexibel och har förmåga att styra om arbetsuppgifter utifrån ändrade prioriteringar och omständigheter. Du tycker om att samarbeta och bidrar till gott arbetsklimat genom att ha ett öppet, tillmötesgående och problemlösande förhållningssätt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna
Övrigt
Tjänsten är ett vikariat som beräknas pågå cirka ett år.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.