OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.
All biståndsbedömning inom socialförvaltningen i Falkenberg är samlad i en avdelning för Myndighetsutövning och omfattar fem enheter för handläggning av ansökningar och anmälningar inom barn och familj, ekonomiskt bistånd, äldreomsorg, missbruk och beroende, socialpsykiatri och funktionsnedsättning.
Inom Vuxenenheten arbetar vi med handläggning av ansökningar från enskilda medborgare som söker stöd inom områdena socialpsykiatri, missbruk och beroende samt funktionsnedsättning. Enheten arbetar enligt Socialtjänstlagen, Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS), Lagen om vård av missbrukare i vissa fall (LVM) med flera angränsande lagar. Vi kan erbjuda dig en utvecklande tjänst där du tillsammans med kollegor utreder, bedömer och fattar beslut om insatser enligt Sol för vuxna. Vi ser en ökning av ärenden söker därför en vikarierande socialsekreterare som vill arbeta med beroendeproblematik och socialpsykiatrin.
ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder en kombinerat tjänst som innebär att arbeta motiverande, utreda och göra bedömningar av lämpligt bistånd samt att ansvara för handläggningen av ärenden för personer med beroendeproblematik samt socialpsykiatrin. Arbetet innebär tät samverkan med vår öppenvård, utförare och VPM men också med andra aktörer både inom och utom förvaltningen.
I det dagliga arbetet har du stöd av kollegor, verksamhetsledare samt enhetschef. Tillsammans med professionella kollegor i arbetsgruppen erbjuder vi en trevlig arbetsplats med ett öppet arbetsklimat.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med socionomexamen eller annan högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Du ska ha erfarenhet av socialt utredningsarbete och myndighetsutövning, gärna inom beroende eller socialpsykiatrin. Utbildning av ASI och MI är önskvärt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, där du ska ha ett professionellt förhållningssätt och hantera svåra samtal och beslut på ett respektfullt sätt.
Du tar ansvar, kan arbeta självständigt och har god samarbetsförmåga och bidrar till arbetsgruppen med din erfarenhet och dina idéer. Du är en kommunikativ person som har lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Naturligtvis vill vi också att du tycker om utmaningar och problemlösningar.
Vidare krävs datorvana samt god förmåga att uttrycka dig i svenska språket i tal och skrift.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Ulla-Britt Strömsjö
0346-88 61 72
Enhetschef Yvonne Utbult
Verksamhetsledare Ulla-Britt Strömsjö
0346-88 61 72
Verksamhetsledare Yasmina Petersson
0346-885750