OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
Socialtjänsten ansvar för stödinsatser till personer med missbruk eller beroende. Vi söker nu en medarbetare till arbetsgruppen som utreder behov och beslutar om sådana insatser.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsgruppen består av 7 socialsekreterare och en utvecklingsledare. Flera av medarbetarna har lång erfarenhet i yrket, vilket innebär att du hinner få en introduktion och en möjlighet att växa in i jobbet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen och ser gärna att du har tidigare erfarenhet av myndighetsutövning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Körkort krävs
ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Varbergs kommun är sedan 2015 en rökfri arbetsplats.
Inför denna annonsering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag.