OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, flexibel och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga? Vill du vara delaktig på en förändringsresa? Sök då denna timanställning!
Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se
ARBETSUPPGIFTER
Som vikarierande stödassistent vaken natt, arbetar du för att personer med olika funktionsnedsättningar ska få rätt stöd till ett självständigt liv även nattetid. Du ska kunna anpassa ditt arbete efter kundens vilja och behov och alltid sträva efter att göra kunden delaktig. Det kan innebära exempelvis att vara ett stöd för kommunikation, stöd om kunden vaknar under natten och stöd vid personlig omvårdnad med kunden i fokus. I våra verksamheter finns omvårdnadsbehov i form av bland annat trakeotomi, sondmatning, syrgas m m. I dina arbetsuppgifter ingår under arbetspasset bland annat att hantera omvårdnadsbehov, dokumentera i dokumentationssystemet Lifecare, arbeta utifrån genomförandeplan, samarbeta med kollegor osv.
Alla våra verksamheter bygger på att kunden får de insatserna de är beviljade enligt LSS med individens behov i centrum (IBIC). Arbetstiden är förlagd till natt i flera verksamheter när behov finns. Vi följer ATL. Du behöver vara införstådd med att timanställningen innebär arbete i flera verksamheter och ibland med kort varsel. Du har självklart gått introduktion i alla verksamheterna och har delegering på de områden där det krävs.
KVALIFIKATIONER
Vi tror att du som söker timvikariatet nattetid är stabil, lugn och kontrollerad vid pressade situationer samt är flexibel och stresstålig. Utöver detta är du intresserad av människor och har förmåga att sätta dig in i någon annans perspektiv med en professionell hållning. Du ska kunna arbeta självständigt med kundfokus.
Vi söker dig med utbildning från vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet alternativt lång erfarenhet av arbete med kunder med särskilda behov som arbetsgivaren bedömer lämpligt. Arbetet ställer stora krav på att du är ödmjuk och anpassar ditt bemötande till kundens livsvillkor, personlighet och önskemål. Meriterande är även erfarenhet av omvårdnadsarbete och speciellt med barn och ungdomar med olika funktionsnedsättningar, gärna autismdiagnoser och/eller vuxna med förvärvad hjärnskada. Meriterande är även kunskap om AKK och TAKK.
Vi lägger förstås stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom Vård och omsorgsförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år.
Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/
Om du ska arbeta med barn med funktionsnedsättning inom LSS ska du beställa det här utdraget:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Vi använder verksamhetssystemet Life Care. Av säkerhetsskäl kräver Life Care att alla som använder systemet loggar in med e-legitimationen Freja eID+. För att du som anställd ska kunna använda systemet behöver du skaffa Freja eID+. Du får mer information vid en eventuell intervju.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.
Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida.
För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här:
https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping.html#box-Personuppgiftersamtskyddadidentitet
Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrika Edlund, Resultatenhetschef Lillsidan/Mali
0171-62 61 50
Therese Blomqvist
0171-418041
Sari Lundberg
0171-625967
AnneLie Axelsson
0171-625910
Camilla Lönnholm
0171-626666
Carina Lundberg
0171-62 564 8
Kommunal
0171-62 54 64
Annette Larsson
0171-62 61 40
Kerstin Giertta, Resultatenhetschef
0171-62 59 40
Laila Forsgren, Arbetsledare
0171-62 59 83