OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En dag på jobbet
Som vikarierande systemförvaltare på socialkontorets stab kommer du att arbeta med utveckling och förvaltning av vårt verksamhetssystem Combine tillsammans med två kollegor. Verksamheten har höga krav på kvalitet vilket gör att utveckling och förvaltning av vårt verksamhetssystem är en viktig del i digitaliseringsstrategin.
Dina arbetsuppgifter
Som systemförvaltare kommer du att arbeta med:
- Upprätthålla regler och rutiner för systemet
- Vara delaktig i uppgradering av programvara och teknisk miljö
- Förvaltningsledning vid utveckling och förvaltning av verksamhetssystemet
- Utbildning av nyckelpersoner/superanvändare
- E-arkiv
- E-tjänster
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet och ett intresse av digitaliseringsfrågor i allmänhet och systemförvaltning i synnerhet för att utveckla verksamheten.
Personliga egenskaper:
- Arbetet kräver god förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att skapa goda relationer och bidrar till gott samarbete.
- Som person är du driven och initiativtagande, ser vad som behöver göras och agerar på det.
- Du är ansvarstagande, har god samarbetsförmåga, ett öppet förhållningssätt och lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.
- Du är strukturerad
- Du har god analytisk förmåga
- Du har erfarenhet av att driva parallella uppgifter som är både korta och långsiktiga
Krav:
- Du har relevant högskoleutbildning eller liknande erfarenhet som gett dig gedigen kunskap om systemförvaltning
- Du kan hantera Officepakete
- Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
Meriterande:
- Du har goda kunskaper om individ- och familjeomsorgens verksamheter
- Du har kunskap och erfarenhet av programmering CSS eller skapa rapporter utifrån SQL frågor
- Du har erfarenhet av verksamhetssystemet Combine
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder dig
Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt.
Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida:
https://www.sodertalje.se/formaner
Socialkontoret har cirka 700 anställda och är organiserad i tre verksamhetsområden. Du kommer tillhöra socialkontorets stab på 17 personer med kollegor som är systemförvaltare ekonomer, verksamhetsstrateger, jurister, kvinnofridssamordnare, administratörer samt handläggare på Tillståndsenheten. Vårt uppdrag är att ge service och vara tillgängliga för alla som behöver stöd, hjälp och omsorg. Vi arbetar aktivt för att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb och erbjuder ett arbete som berör. Vi sitter i stadshusets moderna lokaler nära centrum och kommunikationer. Tjänsten är ett viklariat under 2024
Välkommen till oss!
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Bakgrundskontroller görs regelbundet på samtliga våra anställda.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.