OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.
Vill du bli en del av ett vinnande team? Älskar du försäljning? Brinner du för att coacha andra? Då är kanske rollen som Team leader hos oss rätt för dig!
Vi erbjuder dig
Rollen som Team leader ger dig verktyg att utvecklas mot en ledande befattning
I Rollen som team leader hos oss på Åhléns är ditt ansvar att coacha och utveckla våra säljare att bli lite bättre varje dag. Du ansvarar för att varje kund som besöker Åhléns möts av säljare som kan sina produkter och ger ett kundbemötande i världsklass varje dag. Med din entusiasmerande ledarstil coachar, engagerar och inspirerar du medarbetarna. Som team leader är du en viktig förebild och en av nyckelpersonerna för den dagliga operativa driften i varuhuset. Du kommer även att vara med att utveckla butikskonceptet och kunna påverka det visuella på avdelningen för att skapa säljande miljöer.
Du samarbetar med ditt team på avdelningen och rapporterar till avdelningschefen.
Vi letar efter
Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:
- Flerårig erfarenhet av försäljning, gärna inom detaljhandeln
- En känsla för färg, form och trender.
- Vi ser gärna att du har erfarenhet av att coacha andra i försäljning och kundmötet
- Meriterande med dokumenterad erfarenhet av att leda medarbetare och utveckla team med goda resultat
För att lyckas i rollen hos oss krävs att du har ett stort intresse för detaljhandeln och brinner för människor, service och försäljning. Du har ett stort sälj-och resultatfokus och är en stjärna på försäljning. Att arbeta i ett högt tempo är du van vid och det kräver att du är tydlig i ditt sätt att kommunicera. Du är initiativtagande, lösningsorienterad, nyfiken och känner dig trygg i en ledande roll. Du har en motiverande ledarstil där du får andra att växa och har lätt för att ge feedback på ett sätt som inspirerar och engagerar andra.
Om du gör ett bra jobb hos oss finns goda möjligheter att utvecklas och få nya utmaningar inom Åhléns.
Tjänsten är ett vikariat på 30 timmar per vecka tom 31 mars 2023 och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Du kommer arbeta på ett schema som sträcker sig över helger och vardag.
Urval kan komma att ske löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!
För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 18 år.
Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se