OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en vikarierande teamchef till Aleris Rehab Station Stockholm AB- Assistans på vårt kontor i Frösundavik i Solna.
I rollen som teamchef arbetar du tillsammans med personliga assistenter och dina kunder som ska verka långsiktigt, samspel med hög kvalité. Du genomför regelbunden uppföljning.
Din kontakt med våra kunder är betydelsefull då vi lägger stor vikt på kundens önskemål om hur assistansen skall utformas. Du är närmaste chef för personliga assistenter och då du i din roll har kontakt med många olika personer är det centralt att du kan samarbeta och upprätthålla goda relationer.
Många av våra kunder har nyligen fått ett omfattande funktionshinder som medfört behov av personlig assistans, och därför är det viktigt att vår assistans är i samspel med kundens rehabilitering och anpassas efter dennes behov. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med Operativ chef, andra teamchefer, bemanningsassistenter och administratör.
I arbetet som teamchef ingår regelbunden kontakt med kunder och personliga assistenter, ansvar för rekrytering av nya assistenter, arbetsledning och schemaplanering, budgetplanering, systematiskt arbetsmiljöarbete, starta upp nya assistanskunder, kompetensförsörjning för assistenter samt kontakter med Kommun, Försäkringskassa och andra myndigheter gällande beslut och/eller uppföljningar.
För att lyckas i rollen som Teamchef ser vi att du kan tillföra ett bra och tydligt ledarskap, som kombinerar ansvaret för de olika kunderna och även med företagets gemensamma värdegrund och processer.
Teamchef rapporterar till Operativ chef.
Vi söker dig som har erfarenhet av:
• Vård- och omsorgsverksamhet
• Verksamhetsutveckling, förändringsarbete och affärsutveckling
• ”Varumärkesbyggande” och kommunikation
• Starta upp nya assistans kunder
• Att leda kunder med resultatansvar, kvalité och medarbetare
• Resultatuppföljning
Vidare ska du god förmåga av att bygga relationer och upprätthålla förtroende såväl internt som externt. Som person är du prestigelös, affärsmässig och förstår värdet av delaktighet. Som chef är du pedagogisk, kommunikativ och tydlig.
Din bakgrund: Du har adekvat högskoleutbildning eller annan lämplig utbildning inom vård och omsorg.
Det är meriterande om du har erfarenhet inom området personlig assistans, arbetat som chef och ledare och har kunskap om relevant lagstiftning. driven, empatisk och engagerad. Det är viktigt att du kan arbeta både självständigt och i team samt trivs med att det stundvis är väldigt högt tempo. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet.
Varaktighet 1 års vikariat med ev möjlighet till förlängning
Individuell lönesättning, Subventionerad lunch, Friskvård
Tjänst 75 – 80 % tjänst
Välkommen med din ansökan