OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du leda och utveckla andra samtidigt som du har ett stort intresse för kundservice?
Om jobbet
Som vikarierande Teamledare för helggruppen kommer du ansvara för teamet som idag består av ca 15 erfarna medarbetare. Du arbetar löpande med bland annat rekrytering, coaching, utbildning samt bemanning och planering. I rollen ingår också arbete med uppföljning, granskning och hantering av kundklagomål. Du är en del i chefsgruppen på Gemensam Kundservice och du stöttar dagligen dina kollegor efter behov. Du kommer att arbeta både vardagar och varannan helg nära ditt team.
Vem är du?
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning, alternativt annan utbildning tillsammans med erfarenhet vi bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du idag arbetar med en ledarroll eller liknande och precis som oss förstår du värdet av en bra kundservice. För oss är det viktigt att du är en trygg och erfaren ledare med vana av att driva förändringsarbete. Har du även varit med att starta nya arbetsgrupper är det en fördel. Du har ett stort intresse för människor och trivs i en roll där du leder, coachar och utvecklar andra. Har du erfarenhet av en liknande roll inom kundservice är det meriterande.
För att trivas i rollen som Teamledare tror vi att du är relationsbyggande och gillar mötet med andra människor. Du har förmåga att fatta beslut och förmedla information på ett tydligt sätt, samtidigt som du drar lärdom av erfarenheter och feedback från din omgivning. Du trivs i en miljö där du snabbt och effektivt behöver sätta dig in i nya situationer och anpassa dig till nya omständigheter. Som Teamledare hos oss är det också viktigt att du är förtroendeingivande och förhåller dig till andra på ett öppet och accepterande sätt som gör att du får både kollegor och kunder att känna sig bekväma.
Om oss
Gemensam Kundservice består idag av ca 100 medarbetare som i dagsläget är fördelat på 7 arbetsgrupper som tillsammans är tillgängliga får våra kunder alla dagar i veckan mellan 07.30-22.00. Vi står nu inför möjligheten att utveckla verksamheten ytterligare genom att bygga upp ett nytt företagscenter på Länsförsäkringars Telefonbank. Vi erbjuder möjligheten att få jobba i ett stabilt företag och på en avdelning där vi strävar efter att hela tiden utvecklas i det vi gör idag och utveckla verksamheten i stort för att möta kundernas önskemål. Hos oss trivs du som gillar en miljö med hög förändringstakt, tempo och gemenskap.
Övrig information:
Tjänsten avser ett vikariat på heltid i cirka ett år, med önskad start i december.
Placeringsort Borlänge. Arbetstiderna kommer att variera mellan 07.30-20.00, samt arbete varannan helg.
Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida www.rekryteringslots.se
Som en del i vår rekryteringsprocess kan du få genomföra test.
För ytterligare information kontakta: Emma Paunia, Biträdande chef Gemensam Kundservice ,073-824 17 84 .
Lokala fackliga företrädare: Inge Gustafsson, Forena, 023-931 43.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi på Dalarnas Försäkringsbolag är drygt 450 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Med kontor i Falun, Borlänge, Avesta, Leksand, Ludvika, Mora och Malung finns vi nära våra kunder, som alla tillsammans äger vårt bolag. Stark lokal närvaro, personliga möten och bra digitala lösningar anser vi vara förutsättningar för det bästa kundmötet. Dalarnas är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar mångfald, främjar hälsa och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Vi vill med en god företagskultur, möjlighet till utveckling och ett stort engagemang, attrahera och behålla de bästa medarbetarna.