OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Telekom/Service Luleå kommun växel hanterar i genomsnitt 2500 inkommande samtal per dag från medborgare, kommunala verksamheter och bolag. En telefonist hos oss ska ha god allmänbildning, vara stresstålig, ha goda IT-kunskaper och grundläggande kunskap i hur en kommun fungerar. Du måste snabbt kunna sätta dig in i de mest skilda frågor och snabbt vägleda inringande till rätt funktion. I Luleå kommun växel arbetar åtta telefonister och en receptionist och dina arbetsuppgifter kan även innebära visst receptionsarbete. Arbetstid: 8-17 måndag - fredag. Kvalifikationer - God datavana - Erfarenhet från hänvisnings- och växelsystem - Svenska och engelska i tal och skrift - Goda kunskaper om den offentliga sektorn - Gymnasieutbildning eller motsvarande Egenskaper som behövs under en normal arbetsdag - Förmåga att snabbt fånga upp medborgarens behov - Informationssökare - Flexibel och serviceinriktad Meriterande - Flerspråkighet (förutom engelska) - Erfarenhet från Trio Hänvisningssystem och Alcatel-Lucent växelsystem. För en jämnare könsfördelning ser vi gärna manliga sökande
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?