Vikarierande tullchef som sedan blir teamleader

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet inom tullverksamhet och vill nu ta nästa steg i karriären? Vi söker nu en vikarierande tullchef på ett år för att sedan gå in i en roll som teamleader.

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter:
Som tullchef har du det övergripande ansvaret för att import och export fungerar på bästa sätt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
- Ansvara för processerna gällande import och export.
- Säkerställa nödvändiga tillstånd och dokument med relevanta myndigheter.
- Ansvara för processerna kring tullager.
- Stödfunktioner för våra kontor och säkerställer att de gör rätt saker gällande import och exportprocessen.

I rollen som Tulldeklarant kommer du att arbeta med att upprätta import- och exportdeklarationer, transiteringsdokument, tullagerhantering samt intrastat. Vidare kommer du att ge råd i tullfrågor, både internt och externt, samt ha kontakt med kunder och myndigheter. Tjänsten innefattar även tulltaxering och tolkning/tillämpning av Tullverkets bestämmelser. Arbetet utförs i affärssystemet LIS. Tullavdelningen är stödfunktion för våra kontor runt om i Sverige. I denna tjänst krävs det att du tar ett helhetsansvar och du leder vår kunds kompetenta avdelning.
Du kommer att sitta i öppet kontorslandskap och arbeta i ett team tillsammans med kompetenta och erfarna tulldeklaranter.

Start: Enligt överenskommelse.
Ort: Stockholm
Omfattning: Heltid
Anställning: Uppdraget är en direktrekrytering där du blir anställd direkt hos vår kund


Din profil
Krav:
- Gymnasieutbildning.
- Tidigare erfarenhet inom tullverksamhet.
- Svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande:
- Vidareutbildning inom ekonomi, juridik eller logistik.
- Tidigare haft en ledande roll.

Vidare söker vi dig som har viljan att leda folk, social förmåga och ett positivt ledarskap. Vi tror att du är driven och engagerad samt flexibel och noggrann i ditt arbetssätt. Du är också angelägen om att nå resultat och att utföra ett arbete som håller hög kvalité.


Om kunden
Vår kund är ett av de ledande speditionsföretagen med kontor spritt över hela världen. I sverige arbetar ca 200 anställda på sju kontor runt om i landet. Vår kund fokuserar på att erbjude sina kunder personlig service och flexibilitet anpassat efter kundernas individuella behov. Kunderna finns inom branscher så som bil-, teknik- och retailindustrin.

Om vårt företag
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, lager- och logistik, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på 43 orter i Sverige, och har över 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav.

För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss, eller rekrytering till någon av våra kunder.

www.onepartnergroup.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Jannie Hagenius
0707652095
Jannie Hagenius
0707 65 20 95
Jannie Hagenius

Martin Granetoft

Gabriella Boumadi
0735396928
Gabriella Boumadi
0735-396928
Gabriella Boumadi
0735-396928
Jannie Hagenius

Gabriella Boumadi
0735396928
Gabriella Boumadi

Sammanfattning

Besöksadress

Sankt Eriksgatan 117
None

Postadress

Sankt Eriksgatan 117
Stockholm, 11343

Liknande jobb


Customs Manager

Customs Manager

24 oktober 2024

Trade Compliance Officer at ABB Sweden

Trade Compliance Officer at ABB Sweden

8 februari 2024

Head of Affiliate Customs

Head of Affiliate Customs

29 juni 2021

Head of Customs Transformation

Head of Customs Transformation

29 september 2021