OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?
Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst och särskilda boenden. Här arbetar ca 800 medarbetare som dygnet runt finns till för våra målgrupper.
Trygghetsteamet består av två delar, anhörigteam och hemtagningsteam, tjänsten är basplacerad i anhörigteamet, men du måste kunna arbeta i hemtagningsteamet vid behov. Nu söker vi en vikarierande undersköterska till vårt team bestående av 6 medarbetare och en anhörigkonsulent.
Som medarbetare inom trygghetsteamet finns ett stort stöd i anhörigkonsulenten och övriga kollegor, det finns en stark teamkänsla med stort engagemang och ett bra samarbete. Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Att arbeta i anhörigteamet innebär att du löser av anhöriga i deras eget hem, det vill säga du avlastar anhöriga i deras omvårdnadsroll. Att arbeta i hemtagningsteamet innebär att du hjälper brukare de första ca.14 dagarna efter hemkomst från sjukhus, efter de 14 dagarna tar hemtjänsten över ansvaret.
Som undersköterska inom anhörigteamet är ditt mål att ge omsorg av högsta kvalitet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att tillgodose den anhöriges individuella behov av avlastning i hemmet, vilket innebär att du kan behöva vara ett stöd för den anhörige i olika situationer. Du kommer att arbeta efter genomförandeplanen som finns för varje boende.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är undersköterska med avslutad och godkänd omvårdnadsutbildning. Du har ett stort intresse för arbetet och känner dig trygg i din yrkesroll som undersköterska. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, där du fått kompetens av att vårda personer med olika diagnoser så som t.ex. demens, stroke, cancersjuka, vård i livets slut eller psykisk ohälsa. Tidigare arbete med delegering är meriterande.
Då arbetet består av mycket ensamarbete krävs det att du kan fatta självständiga beslut i olika situationer och tar ansvar för dina uppgifter. Ditt mål är att ge omsorg av högsta kvalitet, du är serviceinriktad och sätter alltid brukaren i fokus. Du har lätt för att samarbeta och trivs i arbetet som innebär att du gör skillnad för andra människor.
Du ska ha stor empatisk förmåga, vara stresstålig och flexibel. God samarbetsförmåga krävs då vi arbetar i ett team kring anhöriga, dess närstående och brukare. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Då en stor del av dina arbetsuppgifter handlar om att kommunicera med olika parter krävs goda kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift, samt att du kan anpassa ditt budskap till mottagaren. Du är en van datoranvändare som använder system och dator/mobil som ett naturligt verktyg i ditt arbete. Har du erfarenhet av pulsen combine är detta meriterande.
Du innehar körkort. Arbetet är delvis både psykiskt och fysiskt ansträngande med viss förflyttning och rörelse, vilket innebär att du bör ha en fysik som klarar detta.
ÖVRIGT
Alla kommunens vikarier har tillgång till personalgym och upp till 12 fria bad i kommunens badhus.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.