Vikarierande upphandlare till Helsingborgshem

Vikarierande upphandlare till Helsingborgshem

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Föredrar du att arbeta med frågor som gör skillnad i människors vardag och i förlängningen bidrar till samhällsnyttan? Drivs du av att arbeta i ett meningsfullt uppdrag där du bidrar till att organisationen gör den bästa affären? Gillar du att samarbeta med kollegor och ledare som uppmärksammar och motiverar dig? Då kan vi ha jobbet för dig!

Helsingborgshem söker nu en vikarierande upphandlare, ett uppdrag där du ges möjligheten att arbeta brett inom området för upphandling i en välmående organisation!

Ansvarsområden
I  rollen som vikarierande upphandlare arbetar du omväxlande med hela upphandlingsprocessen från att ta fram förstudie och upphandlingsdokument till att teckna avtal och följa upp.  Du arbetar nära verksamheten och ansvarar för att driva upphandlingar enligt en strukturerad process som präglas av ett starkt affärstänk. Allt för att säkerställa den bästa affären för Helsingborgshem. I denna roll ges du möjlighet att genomföra upphandlingar inom en rad olika områden. Du kommer även att stötta verksamheten i direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar.

Ditt dagliga arbete innebär allt från projektledning, förhandling och kravställning till leverantörsuppföljning och utveckling av avtal och avtalsrelationer. Du kommer även vara en central funktion i Helsingborgshems arbete för konkurrenskraftiga och välfungerande avtal. Arbetsuppgifterna är omväxlande och du blir en del av ett team som har höga ambitioner och är bra på att samarbeta.     

Arbetstider
Tjänsten är ett föräldrarvikariat om 12 månader
Tillträde enligt överenskommelse 
Heltid

Kvalifikationer
Vi söker dig som är nyfiken, strukturerad och som har ett stort engagemang och driv i ditt arbete. Som person är du saklig, kommunikativ och gillar att ta ansvar. Vidare är du en förtroendeingivande relationsbyggare som trivs i en föränderlig miljö. 

Vi tror att du har goda kunskaper i LOU och med fördel något eller några års erfarenhet av att arbeta med upphandling och/eller inköp.  Har du arbetat med dessa frågor inom offentlig förvaltning ser vi det som meriterande. Du kan även komma från en annan roll inom offentlig förvaltning exempelvis en roll som administrativ assistent eller liknande. 

Du kan med fördel ha studerat KY-utbildning inom aktuellt område alternativt annan relevant utbildning med inriktning upphandling, inköp eller liknande. För oss är det viktigt att du är en  serviceinriktad lagspelare som är prestigelös, nyfiken och utvecklingsbenägen då det finns mycket goda utvecklingsmöjligheter för rätt person. Du är noggrann samtidigt som du har ett driv, vill utveckla såväl dig själv som verksamheten samt finner det viktigt att avsluta saker och ting. Du driver ditt arbete utifrån ett strategiskt och affärsmässigt förhållningssätt med kundens, slutkundens och verksamhetens bästa i åtanke. Du är van användare av officepaketet och verksamhetsstödjande IT-system. 

Ansökan
Låter tjänsten intressant? Intervjuer och urval sker löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Ansök därför så snart som möjligt. Sista ansökningsdag: 2020-05-27.

Vi samarbetar med Randstad i den här rekryteringen. För frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mikaela Hutzelmann, mikaela.hutzelmann@randstad.se 

Om företaget
Helsingborgshems uppdrag är att göra Helsingborg till en attraktiv stad att leva och bo i för en mångfald av människor. Vi utvecklar boenden, stadsdelar och service som matchar våra hyresgästers olika livsstilar och behov. För många av oss är det vårt stora samhällsengagemang som gör att vi väljer Helsingborgshem. 

Som ett modernt bostadsföretag med 12000 lägenheter i över 30 bostadsområden  är vi idag ca 230 medarbetare som ser till att våra hyresgäster trivs hos oss. I våra olika roller har vi möjlighet att bidra till både kort-och långsiktiga initiativ som gör skillnad för både individ, stadsdel och stad. Tillsammans skapar vi förutsättningar för att våga, utvecklas och bry oss på jobbet, varje dag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 maj 2020
  • Ansök senast: 27 maj 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024