Vikarierande Uthyrare

Vikarierande Uthyrare

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba i ett kreativt och innovativt bolag som erbjuder ett varierande arbete med mycket kundkontakt? Då är du varmt välkommen till oss på Sveafastigheter. Vi är ett bolag som arbetar hårt - och har kul på vägen. Sveafastigheter äger, förvaltar och utvecklar hyresrätter över hela Sverige. Vi arbetar för att erbjuda en bredd av hyresrätter som står sig över tid där människor trivs och känner sig trygga. Som professionell uthyrare hos oss bidrar du till denna trygghet.
Om tjänsten
Vi söker nu en vikarierande uthyrare till vårt kontor i Avesta då vår nuvarande provar på jobbet som Förvaltare hos oss! Du kommer att vara en viktig del av vår fortsatta tillväxt då du arbetar med uthyrningen av våra lägenheter i Avesta med omnejd.
Start: omgående
Uppdragslängd: 6 månader med möjlighet till anställning vid rätt förutsättningar
Rollen innefattar allt från marknadsföring, första kontakt med kund till avtalsskrivning samt att övriga administrativa delar omhändertas. Du har ett tätt samarbete med förvaltaren (som har gedigen erfarenhet av rollen), andra uthyrare i bolaget, vår hyresadministration och våra fastighetstekniker.
Exempel på arbetsuppgifter:
Ansvar för kontakt med befintliga och potentiella hyresgäster samt se till att uthyrningsprocessen fungerar på ett effektivt sätt.
Strategiskt arbete för att våra bostäder, mindre lokaler och bilplatser hyrs ut i rätt tid och till rätt hyresgäst.
Ansvar vid förbesiktningar, hantering av avtal och avstämning av inbetalningar.
Administrera och uppdatera marknadstjänsten HomeQ och fastighetssystemen Vitec hyra och Vitec teknisk förvaltning.

I dina arbetsuppgifter ingår även att på ett kreativt och självständigt sätt marknadsföra våra lägenheter och att med hög aktivitet bearbeta potentiella hyresgäster och den befintliga bostadskön för varje område.
Vem söker vi?
Du som är ambitiös, självgående och brinner för fastighetsbranschen kommer att passa perfekt i den här rollen. Du har ett sinne för affärer och ett naturligt ekonomiskt tänk tillsammans med en naturlig drivkraft till att skapa nytta och bra lösningar för dina kunder. Du är en kommunikativ person med god samarbetsförmåga som arbetar prestigelöst, självständigt och målinriktat. Du sätter kundens behov i fokus och agerar snabbt och effektivt utifrån det.
Vi ser gärna att du har utbildning inom ekonomi eller motsvarande på gymnasienivå. Du har några års arbetslivserfarenhet inom försäljning, kundservice och/eller administration, gärna med erfarenhet från en liknande arbetsroll eller annan matchande kompetens från vår bransch bostäder/fastigheter. Du behöver ha en dokumenterat god systemvana sedan tidigare och har med stor fördel erfarenhet av olika fastighetssystem.
Du hanterar svenska och engelska väl i tal och skrift. Kan du dessutom kommunicera via ytterligare fler språk ser vi det som ett stort plus.
B-körkort är ett krav.
Om rekryteringsprocessen
Vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Vi kommer att gå igenom alla ansökningar löpande och tjänsten kommer att tillsättas så snart som möjligt.
I vår rekryteringsprocess använder vi oss av intervjuer, intyg, referenstagning och bakgrundskontroll.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sveafastigheter Services AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 oktober 2024
  • Ansök senast: 12 november 2024

Postadress

Storgatan 64
Höganäs, 26331

Liknande jobb


19 oktober 2024

Uthyrare

Uthyrare

18 oktober 2024

15 oktober 2024

14 oktober 2024