Vikarierande utvecklingssekreterare med inriktning kompetensfrågor

Vikarierande utvecklingssekreterare med inriktning kompetensfrågor

Arbetsbeskrivning

Ref: 20200955 Arbetsuppgifter
Myndighetsavdelningen i Hälsa- vård och omsorgsförvaltningen söker en proaktiv och driven utvecklingssekreterare med inriktning kompetensutveckling för myndigheten.

Som utvecklingssekreterare arbetar du både strategiskt och operativt med kompetensfrågor för myndighetens medarbetare. I din roll arbetar du övergripande och på uppdrag av ledningen. Uppdraget utgår från en kompetensplan som togs fram under 2019 och ditt uppdrag blir att implementera planen. Du kommer att samarbeta med en kollega som arbetar med introduktion och praktik för socionomstudenter.

Du arbetar med planering, genomförande och uppföljning inom området kompetens. I uppdraget ingår även att bevaka och hålla sig uppdaterad inom området. Du kommer att ha kontakt med både interna och externa samverkanspartners.

Vi kommer att göra löpande urval och intervjua under ansökningstiden så välkommen med din ansökan redan idag!

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad socionom eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har arbetat med myndighetsutövning inom äldreomsorgen och har god kunskap inom området. Du har erfarenhet av att arbeta med verksamhetsutveckling och arbeta i en politiskt styrd organisation. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med kompetensfrågor är det meriterande.

I ditt arbete är du självständig, ansvarsfull, fokuserad på lösningar och driven. Du är prestigelös och tar egna initiativ. Du har ett stort intresse för området kompetens- och professionsfrågor och har en god förmåga att samarbeta med andra för att nå verksamhetens mål.

Om arbetsplatsen
Avdelning för myndighet i Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen har ca 170 medarbetare och är organiserad i tre enheter Enhet ordinärt boende, Enhet SVU och korttid samt Enhet administration, boende och utveckling. Avdelningen ansvarar för myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen (SoL) för den målgrupp som hälsa- vård och omsorgsförvaltningen ansvarar för. Det omfattar att utifrån lagstiftning, delegation, reglemente och Malmö stads riktlinjer skyndsamt utreda, bedöma, fatta beslut och dokumentera med hänsyn till individens behov och på ett rättssäkert sätt. Ansvaret omfattar också att följa upp och ompröva biståndsbeslut samt ansvara för utskrivningsplanering från slutenvård samt säkerställa den medicinska informationsöverföringen enligt hälso- och sjukvårdslagen (HSL).

Enhet Ordinärt boende ansvarar för utredning, bedömning och beslut för brukare inom ordinärt boende. 

Enhet SVU/KORTTID ansvarar för utskrivningsplanering från slutenvården samt utredning, bedömning och beslut för brukare som vistas på korttid. Enheten består av tre sektioner med tvärprofessionella team innefattande biståndshandläggare, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, fysioterapeuter/ sjukgymnaster och assistent. Professionerna i teamet beslutar utifrån sina uppdrag om behov av bistånd enligt Socialtjänstlagen (SoL) och insatser enligt Hälso- och sjukvårdslagen (HSL).

Enhet administration, boende och utveckling ansvarar för enheternas administration, avgiftshantering, vård- och boendeförmedling samt uppföljningar på särskilt boende. I enheten finns också ÖSA (övergripande superanvändare), metodutvecklare och utvecklinssekreterare som stödjer hela avdelningens kvalitets- och utvecklingsarbete 

Avdelningen finns från och med januari 2020 i nya, fina lokaler i de centrala delarna av Malmö med goda kollektiva förbindelser.

Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Var med och bygg morgondagens vård och omsorg - Malmö behöver dig! Följ vår spännande utveckling på https://sv-se.facebook.com/halsavardochomsorg/

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka.

Information om tjänsten
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, vikariat till och med 2021-06-30
Omfattning: Deltid, 50 %, i kombination med andra arbetsuppgifter finns goda möjligheter till heltid.
Antal tjänster: 1
Tillträde: Omgående, efter överrenskommelse

Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med media-säljare, rekryteringssajter och liknande.

Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 april 2020
  • Ansök senast: 24 maj 2020

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


22 november 2024

Specialistsocionom

Specialistsocionom

22 november 2024

Handledare gruppledare inom socialtjänst till Stockholm!

Handledare gruppledare inom socialtjänst till Stockholm!

22 november 2024

21 november 2024