OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mittuniversitetet är ett lärosäte där människor möts, inspireras och tänker nytt. Vi finns i Sundsvall och Östersund, och har ett brett utbud av utbildningar både på campus och på distans. Goda relationer med omvärlden ger vår forskning och utbildning en stadig förankring i samhället och, inte minst, i regionen.
Avdelningen infrastruktur ansvarar för Mittuniversitetets IT, Servicecenter, fastighet och campusservice. Avdelningen består av ca 70 medarbetare och är verksam både i Östersund och i Sundsvall. Inom avdelningen hanteras teknisk support, utveckling, drift, telefoni, servicecenter, vaktmästeri, tryckeri, lokaler och hyresavtal. Avdelningen har både ett operativt och ett strategiskt ansvar inom dessa områden.
Arbetsuppgifter
Arbetet innebär vaktmästarsysslor med inriktning på möbelhantering, reparationer, montering, lampbyten, avfall/ återvinning, gods/posthantering, kopiering/utskrifter, flaggning utomhus, kontorsmaterialhantering och administrativa uppgifter etc.
I arbetsuppgifterna ingår även teknisk support inom AV-teknik då Mittuniversitetet strävar efter att tillhandahålla användarvänlig teknik anpassad för att användas i undervisning och lärande. Du kommer även att ha en stor del kundkontakt inom dina arbetsuppgifter då du kommer att vara en del av en serviceorganisation. Både samarbete med andra och självständigt arbete kommer att förekomma inom ditt ansvarsområde.
Tunga lyft förekommer.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är serviceinriktad och strukturerad som tycker om att samarbeta med andra och är ansvarsfull. Självklart är du glad och positiv, något som du gärna sprider omkring dig. För visst är det härligt att vara en del av ett gäng positiva kollegor som jobbar tillsammans mot fullständigt nöjda studenter och lärare.
Eftersom vi hela tiden strävar efter att utveckla våra tjänster, processer och rutiner så vill vi att du är utvecklingsinriktad och är initiativtagande inom verksamhetsutvecklande aktiviteter.
Du har god datorvana, hanterar Officepaketet och Adobe Acrobat samt är tekniskt kunnig och har gärna kunskaper inom AV- och konferensteknik. En merit är om du är bekväm med teknisk hårdvara (klienter, konferensteknik, AV-utrustning) och har erfarenhet från distansverktyg som Skype, Zoom, bildkonferens och PA-anläggningar.
En annan framgångsfaktor för att lyckas inom arbetet är att du inte är rädd att ta i där det behövs, att vara självgående samt se arbetsflödet som en utmaning och vara ”händig”.
Eftersom våra medarbetare och studenter kommer från olika ställen i världen behöver du kunna kommunicera både på svenska och engelska i tal och skrift.
Tjänsten innebär interna och externa kontakter därför vill vi att du har erfarenhet av och gillar kundkontakter samt har en stark servicekänsla. Vi vill även att du har dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat inom ett serviceyrke med kundkontakt.
För att söka tjänsten behöver du ha en avslutad gymnasieutbildning samt B-körkort.
Anställning och tillträde: Vikariat på 60% till och med 2020-08-31.
Information
Intendent: Per-Erik Östling ,010-1428243
Avdelningschef: Helena Wallskog, 010-142 89 76
Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 5 april 2020.
Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten.
Inför rekryteringsarbetet har Mittuniversitetet tagit ställning till konsultstöd, rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.